800 پرونده تخلف مسئولان به مراجع قضایی ارائه شد

رئیس سازمان امور اراضی کشور، گفت: تاکنون بیش از 800 پرونده تخلفات مسئولان دستگاه های اجرایی در زمینه تغییر کاربری ها تشکیل و به مراجع قضایی ارائه شده است.

به گزارش ایسکانیوز، قباد افشار با اشاره به اینکه مسئولان متخلف با همکاری و مشارکت سازمان بازرسی کل کشور شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند افزود: در پی این اقدام برخی شهرداران و دهیاران به پرداخت جرایم و انفصال از خدمت محکوم شدند.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است رسیدگی به تخلفات و تغییر کاربری های غیر مجاز را ابتدا از دستگاه ها و مسئولان اجرایی شروع و پس ازآن دیگر متخلفان را شناسایی کنیم.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: در سال 94 نیز بر اساس همین اصل ابتدا با مسئولان متخلف برخورد کردیم.

افشار گفت: تا زمانی که مسئولان مجوز غیر قانونی صادر نکند هیچ کس نمی تواند کاربری اراضی را تغییر دهد بنابراین اصل طرح پی گیری و شناسایی مسئولان متخلف اجرا شد.

وی افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده هر دستگاهی که در زمینه تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخلف کرده باشد علاوه بر مجازات، مسئول موظف به پرداخت خسارت به افرادی است که مجوز تغییر کاربری را برای آنها صادر کرده است.

ساخت و ساز در اراضی ساحلی ممنوع است

رئیس سازمان امور اراضی کشور،گفت: ساخت و ساز در حریم دریای خزر قطعاً ممنوع است و با متخلفان با جدیت برخورد می شود.

افشار با اشاره به اینکه طرح مبارزه با زمین خواری در اراضی تصویب شده است افزود: این طرح با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی وزارت نیرو قوه قضائیه و استاندارهای استان های شمالی کشور با جدیت انجام می شود و از این پس اراضی ساحلی کاربری ویلا سازی ندارد.

وی گفت:‌ بر این اساس از این پس هیچ زمین در نوار ساحلی تملک نمی شود اراضی که بصورت غیر قانونی تغییر کار بری داد شده است نیز آزاد خواهد شد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: تا کنون بیش از 100 هکتار از اراضی ساحلی در استان مازندران آزاد سازی شده است

افشار گفت:‌ از این پس اراضی ساحلی شمال کشور فقط برای اجرای طرح های تولیدی شیلات کاربری دارد و براین اساس قرار است 6 هزار هکتار از اراضی ساحلی بهشر و میانکاله و بخش عمده سواحل استان گلستان و 60 تا 70 درصد سواحل استان گیلان به اجرای این طرح ها اختصاص می یابد.

وی افزود: بیشترین درصد اراضی ساحلی تصرف شده در استان مازندران و شرق استان گیلان است که آزادسازی این اراضی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت در دست پیگیری است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور، گفت:‌ بجای ویلاسازی در سواحل طرح های تولید و پرورش ماهیان خاویاری و پرورش ماهی در قفس اجرا می شود.

افشار افزود: هم اکنون نخستین مرکز پرورش ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید 30 تن در استان مازندران فعال است دومین مرکز نیز در شهرستان جویبار با ظرفیت تولید 80 تن به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: برای تولید خاویار و ماهیان خاویاری مناطقی در غرب استان مازندران و استان های گیلان و گلستان شناسایی شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده با توسعه و احداث مراکز پرورش ماهی خاویاری ظرفیت تولید به 300 تن خواهد رسید.

رئیس سازمان امور اراضی کشور، افزود: این سازمان از سرمایه گذاران در بخش توسعه فعالیت های شیلاتی در اراضی ساحلی حمایت می کند و اراضی مورد نیاز را در اختیار این واحدها قرار خواهد داد.

افشار، گفت: شهرک های ساحلی غیرقانونی را شناسایی کردیم و قرار است این اراضی بازپس گیری شود و برای اجرای طرح های شیلاتی اختصاص یابد.

401/602

کد خبر: 606206

وب گردی

وب گردی