نشست صمیمی  دکتر سید فرج الله موسوی رئیس  واحد یادگار امام(ره) شهرری با دانشجویان دانشگاه

نشست صمیمی دکتر سیدفرج الله موسوی رئیس واحد و اعضای هیات رئیسه با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در سالن خوارزمی این واحد دانشگاهی برگزارشد.

به گزارش ایسکانیوز، سید فرج الله موسوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری در دیدار با دانشجویان ضمن تسلیت ایام فاطمیه، کسب دانش را همراه با اخلاق دانست و گفت: مهمترین وظیفه دانشجویان کسب دانشی است که در حل مشکلات جامعه موثر باشد و دانشی موثر است که همراه با فضایل اخلاقی باشد.

در این نشست صمیمی که با استقبال چشمگیر دانشجویان همراه بود دکتر سید فرج الله موسوی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری ضمن تشریح وظایف خطیر دانشجویان در دانشگاه ها به بیان مهمترین این ویژگی ها پرداخت.

او در ادامه کسب بینش و تحلیل سیاسی و فرهنگی توسط دانشجو در دانشگاه را یکی از مهمترین ویژگی های دانشجو دانستند و گفت: مشارکت در امور سیاسى و فرهنگی نیازمند داشتن بینش و آگاهی دقیق در بین دانشجویان است که دانشجویان لازم است به مسئله مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

موسوی در ادامه ارتقای معرفت دینی و معنویت را از دیگر ویژگی های دانشجویی عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان بایستی همواره در صدد ارتقای سطح معرفت دینی و معنویت خویش و محیط دانشگاه و جامعه باشند.

این مسئول دانشگاهی در ادامه آرمانگرایی و حس پرشگری و انتقاد سازنده را از دیگر ویژگی دانشجویان در دانشگاه مطرح کرد و گفت: دانشجو به واسطه بیدارى و آگاهى دینی وخصیصه آرمان خواه خود ، همواره در پى زنده کردن آرمان هاى مقدس انسانی و اسلامی می باشد و بی تردید پرسشگری و انتقاد سازنده نیز لازمه تفکر ، پویایى و پیشرفت در کشور را در پی خواهد داشت.

رئیس واحد یادگار امام(ره) در ادامه یکی دیگر از وظایف بسیار مهم و کلیدی دانشجو را تولید علم ، نو آوری و خلاقیت در دانشگاه دانست و گفت: با توجه به اهمیت توسعه علمی که مبنای توسعه پایدار و همه جانبه در کشور است، وظیفه اول و حرفه ای دانشجویان ارتقای سطح علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در کشور می باشد.

موسوی همچنین ویژگی دیگر دانشجو را هوشیاری و مستقل بودن عنوان کرد و ادامه داد: یکی از رسالت های دانشجویان، دقت و کند و کاو پیرامون پدیده هایی است که در دانشگاهها به صورت جریانی، جناحی و غیر واقعی مطرح می شود و جریان اصیل دانشجویی با تکیه بر عوامل سنجیده و خودآگاه تنها به پویایی درونی دانشگاه و پیشرفت و کارآمدی نظام اسلامی فکر نموده و سخنگو و نماینده منافع عمومی مردم می باشد و هرگز خود را ابزار گروههای سیاسی سیاسی قرار نمی دهد.

رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری رعایت اصول اخلاقی و ارزشهای دینی را از دیگر ویژگی های مهم دانشجویی مطرح کرد و گفت: رفتارها ، نوع کنش و واکنش دانشجوی بایستی براساس رعایت اصول اسلامی، اخلاقی و حفظ ارزشهای دینی و احترام متقابل باشد.

این مسئول دانشگاهی در پایان تشریح ویژگی های دانشجو در دانشگاه، به قانون مداری دانشجو در دانشگاه اشاره کرد و گفت: حاکمیت قانون و رعایت کامل آن در تمامی ارکان نظام و سطوح مختلف جامعه، از مهمترین اهداف، ویژگی و آرمان های مهم دانشجویی است که لازم است به صورت ویژه به این مسئله توجه شود.

در ادامه این جلسه دانشجویان مسائل و مشکلات خود را پیرامون مسائل گوناگون آموزشی، دانشجویی و غیره مطرح و دکتر موسوی رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه پیشنهادات خود را ارائه دادند.

گفتنی است این مراسم به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یادگار امام(ره) و با همکاری دفتر روابط عمومی واحد برگزار شد.

20103

کد خبر: 606245

وب گردی

وب گردی