نعمت زاده:  قاچاق هزینه تولید داخلی را افزایش می دهد

وزیر صنعت ، معدن و تجارت، گفت : مبنای کار ما دفاع از تولید رقابت پذیر و با کیفیت است.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه نمایشگاه تخصصی پتو، در نشست صمیمی با اعضای انجمن صنایع نساجی ایران، افزود: وقتی قاچاق، حقوق دولتی و هزینه های واردات را پرداخت نمی کند مشکلاتی برای تولید ایجاد می شود.

وی گفت: رقابت باید در شرایط عادلانه انجام شود و اگر وارداتی به کشور صورت می گیرد، قانونی باشد و ما برای دفاع از تولید از روش های سلبی و تشویقی به صورت همزمان استفاده می کنیم.

وزیر صنعت افزود: اگر ما با قاچاق مبارزه می کنیم شما به عنوان تولید کننده باید در جهت تولید کالاهای بهتر با قیمت مناسب تر تلاش کنید حقی از مردم تضییع نشود.

وی گفت: حمایت منطقی، مفهومی روشن است و ما به شما به عنوان فعالان بخش تولید توصیه می کنیم برای حضور در بازارهای رقابتی و یافتن بازارها و مشتریان جدید در آن سوی مرزها باید تلاش کنید.

نعمت زاده اظهار داشت: یکی از مشکلات ما در حوزه صادرات، رقابت خودمان با خودمان در بازارهای خارجی است در حالی که صادرکنندگان دیگر کشورها بازارها را بین خود تقسیم کرده اند و با این روش درهای جدیدی را به روی خود باز می کنند.

در این نشست برخی از اعضای انجمن صنایع نساجی ایران گزارشی از مسائل و مشکلات صنعت نساجی ارائه و خواستار اصلاح نرخ ارز، ممنوعیت واردات پتو برای مدت محدود و مبارزه با قاچاق محصولات نساجی به ویژه پتو به کشور شدند.

401/602

کد خبر: 606252

وب گردی

وب گردی