اولین سال عرضه‌ سامسونگ پی با ۱۶٫۸ میلیون دلار ضرر همراه شد

سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ پی (Samsung Pay) در سال اول عملکرد خود ۱۶٫۸ میلیون دلار از دست داد. این در حالیست که سیستم سامسونگ پی به سرعت در حال گسترش در کشورهاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا ، سیستم پرداخت موبایلی را اولین بار اپل در گوشی‌های هوشمند آیفون‌اش تعبیه کرد و از آن به بعد سرویس‌های دیگری هم نظیر گوگل و سامسونگ اقدام به راه‌‌اندازی این سیستم پرداخت الکترونیکی کردند. شیوه‌ی کارکرد این سیستم بر اساس طرحی است که داخل گوشی‌های هوشمند تعبیه می‌‌شود و کاربر می‌تواند مانند یک کارت اعتباری، از گوشی خود برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کند.

تا مدتی پیش، لوپ پی (Loop Pay) به عنوان یک سرویس که بدنه‌ای کاملا مجزا از سامسونگ داشته، عملکرد سامسونگ پی را پشتیبانی می‌کرد. ولی سامسونگ در بهمن ماه ۱۳۹۳ لوپ پی را خرید.

بر اساس گزارشات اخیر، این سرویس در اولین سال عرضه‌ی خدمات‌اش ۱۶٫۸ میلیون دلار ضرر به همراه داشته که ۴٫۱۲ میلیون دلار آن از بخش فروش خالص بوده است. در حال حاضر ارزش خالص سامسونگ پی ۱۰٫۵ میلیون دلار برآورد می‌شود. با این احوال سامسونگ هنوز هم خوش‌بین است و ادعا می‌کند که ارزش خالص سامسونگ پی بیش‌تر از ۱۰٫۵ میلیون دلار است.

فعلا سامسونگ پی فقط توسط گوشی‌های گلکسی 6S و S6 Edge، نوت 5 و مدل‌های مختلف سری گلکسی A پشتیبانی می‌شود. بزودی گلکسی S7 و S7 Edge هم به جمع این گوشی‌ها اضافه خواهند شد.

بر اساس گزارشات منتشر شده در بلومبرگ (Bloomberg) سامسونگ پی با سرعتی خیلی بیش‌تر از سرویس اپل پی در حال گسترش است. سامسونگ معتقد است که حوزه‌هایی مانند Gear VR و سامسونگ پی بعد از اولین دوره‌ی فروش سخت‌‌افزار، وارد مرحله‌ سوددهی می‌شوند.

سیستم سامسونگ پی اولین بار در کره‌ جنوبی عرضه شد و سپس در آمریکا عرضه شد و ۷۰ درصد بازار کارت‌های اعتباری و دبیت را در اختیار گرفت. این سیستم در همین ماه در چین، استرالیا، سنگاپور و برزیل هم عرضه می‌شود و بزودی هم‌زمان با گلکسی S7 در دست کاربران روسیه هم قرار خواهد گرفت.

20103

کد خبر: 606260

وب گردی

وب گردی