همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی  در دانشکده فنی و حرفه ای سما ورامین

اولین همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی با حضور جمعی از استادان و صاحبنظران حوزه ورزش در دانشکده فنی و حرفه ای سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، در مراسم افتتاحیه این همایش علی بختیاری معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد ورامین ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری همایش گفت: امروز روز بیاد ماندنی در کارنامه پژوهشی سما واحد ورامین خواهد بود و دانشکده فنی و حرفه ای سما با برگزاری اولین همایش ملی قدم محکمی را در توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش برداشته و قصد دارد فرهنگ ورزش را با تعمیق پژوهش ترویج کند.

وی افزود: این همایش ملی در موضوعات فیزیولوژی ورزشی، متابولیسم ورزشی مدیریت ورزشی ، تغذیه ورزشی و فعالیتهای بدنی مرتبط با تندرستی از شهریور ماه سال جاری با ارسال پوستر همایش و تبلیغات در وب سایت های علمی پژوهشی اطلاع رسانی شد.

او در ادامه درباره اهمیت تربیت بدنی در تعالیم فرهنگی و اسلامی ایران گفت: در تاریخ ادبیات کهن ایرانیان تجلیل از فرهنگ پهلوانی و حماسی از یک جایگاه ویژه برخوردار بوده و شاعرانی همچون فردوسی نبرد رستم و سهراب را در سایه فرهنگ پهلوانی توصیف می کند. بختیاری به تعالیم آسمانی و اعتقادی مسلمانان اشاره کرد و افزود: تربیت بدنی و ورزش بعنوان یکی از اصول مورد تاکید ائمه معصومین است و در فرازهایی از دعای پرفیض کمیل حضرت امیر المومنین علی (ع) از خداوند درخواست قدرت و نیرو برای بندگی بهتر و خدمت در نزد پرودگار می کند که این تعالیم نشان دهنده اهمیت سلامت جسم و تقویت آن در نزد بزرگان دینی است.
رییس آموزشکده سمای واحد ورامین پیشوا توجه به فرهنگ ورزش را درمانگر سستی و رخوت جسمی و فکری دانست و بر فراگیر شدن این فرهنگ ارزشمند تاکید کرد.

معاون امور سما واحد ورامین افزود: توجه مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سما را در ترویج فرهنگ ورزش را امری قابل توجه است.

در ادامه همایش دکتر محمد علی آذربایجانی عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی بعنوان سخنران علمی مراسم افتتاحیه همایش بود که با ارائه مقاله با عنوان ارتباط بین فعالیت بدنی ، گیاهان دارویی و دیابت به نقش داروهای گیاهی و ورزش در کنترل قند خون و درمان بیماری دیابت به اشاره پرداخت.
در حاشیه این همایش برگزاری کارگاه آموزشی در موضوع مقاله نویسی برای دانشجویان و مدرسان توسط دکتراستادان برجسته دانشگاهی صورت گرفت.
بنابرهمین گزارش در مراسم اختتامیه این همایش ملی دکتر شهرام اعلم عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی واحد یادگار امام (ره) ضمن تقدیر از تلاش های صورت گرفته در جریان برگزاری این همایش گفت: در همایشهای مشابه زیادی شرکت کرده ام اما همایش ملی تربیت بدنی و علوم ورزشی سما هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ کمی دارای شرایط خوبی از لحاظ کیفیت بود .
او در ادامه از زحمات عموم فعالان برگزاری این همایش تقدیر کرد.

در پایان این مراسم بر اساس نظر کمیته علمی و داوری همایش فاطمه تاجیک در گرایش مدریت ورزشی و فرانک صادق پور در موضوع فیزیولوژی ورزشی بعنوان سخنران برتر و همچنین پروانه کاظمی بعنوان مقاله برگزیده در قالب پوستر معرفی و توسط ستاد برگزاری همایش از آنها تجلیل بعمل آمد.

کد خبر: 606324

وب گردی

وب گردی