جهانگیری: امروز با موج کشورهای مختلف برای همکاری با تهران مواجهیم

معاون اول رییس جمهوری گفت: امروز پس از برطرف شدن تحریم ها، با موج علاقه مندی کشورهای مختلف جهان برای همکاری با ایران رو برو هستیم.

به گزارش ایسکانیوز، اسحاق جهانگیری امروز (سه شنبه) دردیدار معاون اول نخست وزیر اوکراین با اشاره به آمادگی کشورمان برای توسعه روابط با همه کشورهای جهان، گفت: ایران از گسترش همکاری با کشور اوکراین در زمینه های اقتصادی و فرهنگی استقبال می کند.
وی بر همکاری دو کشور در چارچوب کمیسیون مشترک دو کشور برای رفع موانع همکاری و استفاده از ظرفیت های موجود تاکید کرد و اظهار داشت: باید بسترهای لازم و مناسب برای سرمایه گذاری و حضور فعال تر بخش خصوصی دو کشور فراهم شود.
جهانگیری گفت که ایران و اوکراین می توانند با بهره گیری از تجارب یکدیگر در رشته های مختلف صنعتی مکمل هم باشند.
معاون اول رییس جمهوری همچنین از توسعه همکاری ها در بخش انرژی ، کشاورزی و صنعتی استقبال کرد و گفت: تهران از تفاهم نامه های امضاء شده میان طرفین در جریان این سفر حمایت خواهد کرد.
«هنادی زدکو» معاون اول نخست وزیر اوکراین نیز در این دیدار با اشاره به تفاهم های انجام شده در این سفر در عرصه های کشاورزی، انرژی، حمل و نقل و تجارت، از تدوین نقشه راه برای توسعه مناسبات فیمابین در کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت: تشکیل کمیته امور سرمایه گذاری می تواند به هر دو کشور در توسعه زیرساخت ها کمک کند.
وی با بیان اینکه اوکراین علاقه مند به همکاری در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با ایران است، تصریح کرد: مناسبات فرهنگی می تواند بستر کار در بخش های اقتصادی و سیاسی را بیش از پیش فراهم کند.

201/201

کد خبر: 606331

وب گردی

وب گردی