امضای دو یادداشت تفاهم همکاری دانشگاهی بین ایران و سوئیس

با حضور یوهان اشنایدر آمان رییس جمهوری سوئیس و هیات عالی رتبه این کشور و دکتر محمد فرهادی وزیر علوم ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران، سه یادداشت تفاهم همکاری علمی بین دانشگاههای دو کشور به امضا رسید.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، در این دیدار یوهان اشنایدر آمان رییس جمهوری سوئیس در خصوص مدلهای اقتصادی سوئیس، دکتر نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران و دکتر مهدوی رئیس دانشکده اقتصاد این دانشگاه سخنرانی کردند و دو یادداشت تفاهم همکاری جداگانه میان دانشگاه تهران با دانشگاه زوریخ و دانشگاه ETH سویس امضا شد، همچنین دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز با دانشگاه EPFL سویس تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های علمی و فناوری در دیدار معاون وزیر علوم با هیئت دانشگاهی سوئیس

همزمان با سفر رئیس جمهور سوئیس به کشورمان، هیئت بلندپایه دانشگاهی این کشور در جلسه مشترکی با دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دو طرف، دیدگاه‌های خود را درخصوص گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری بویژه در زمینه تحقیقات و کسب و کارهای پویا تبیین و نسبت به تبادل تجربیات دوکشور درخصوص طرح‌های پژوهشی و فناوری اعلام تمایل کردند.

در این دیدار دکتر مجتبی صدیقی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان، دکتر نصرت ا... ضرغام مشاور وزیر علوم و رئیس بنیاد علم ایران و جمعی از رؤسا و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌های تهران نیز حضور داشتند.

20104

کد خبر: 606488

وب گردی

وب گردی