هزینه  700 میلیارد تومانی  برای  1714 تخت ویژه بیمارستانی در کشور

وزیر بهداشت با بیان اینکه برای راه‌اندازی 1714 تخت ویژه بیمارستانی بیش از 700 میلیارد تومان هزینه شده که در رفع مشکلات موثر است، گفت: از مجموع 2900 تخت، 1714 تخت به بهره‌برداری رسید که امیدواریم باقیمانده آن نیز حداکثر در نیمه اول سال 95 به اتمام رسد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح 1714 تخت مراقبت‌های ویژه ICU در بیرجند، گفت: با توجه به وجود بیماری، نیازمند داشتن تخت‌های ویژه هستیم که به تخت نجات معروف است و بیمارستان‌ها نیاز به امکانات و خدمات ویژه دارند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه این تعداد تخت به اندازه یک سوم تخت‌های ویژه در کشور بوده است، گفت: خوشبختانه 41 شهر از 200 شهر در این طرح از مناطق محروم هستند و خراسان جنوبی جزو محروم‌ترین مناطق از نظر خدمات است که تلاش می‌شود به جایگاه رفیعی برسد.

هاشمی ادامه داد: مردم این استان مردمی باهوش و توانمند هستند. افراد برجسته علمی و شهدای خراسان‌جنوبی کم نبوده و بسیار منطقه مستعدی است.

او با اشاره به اینکه در دو سال اخیر بالغ بر 100 نفر متخصص و فوق تخصص به این استان آمده‌اند، گفت: امیدواریم طرح‌ها در قالب تحول نظام سلامت به اجرا درآیند و شرایطی که در کشور در حال تغییر است، در دوره پسابرجام با سرعت و حمایت مجلس قدم‌های بیشتری برداریم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سلامت جزو اولویت‌های زندگی امروز بشر است و هیچ کشوری بدون سرمایه‌گذاری در بخش سلامت، ادعای توسعه و پیشرفت نمی‌کند، افزود: در حوزه سلامت آنچه باعث آسودگی می‌شود، حمایت والی نظام از افراد بیمار است و باید نظام بیمه و تامین منابع مالی به نحوی پایدار باشد که مردم در مراجعه به مراکز درمانی آسایش خاطر داشته باشند.

هاشمی با بیان اینکه پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه سخت‌ترین کارها را دارند، تاکید کرد: تخت، تجیهزات و فضا فراهم شده و امیدواریم با حمایت سازمان مدیریت بتوانیم نیروهای مورد نیاز برای این تخت‌ها را نیز تکمیل کنیم.

در ادامه، وجه الله خدمتگزار، استاندار خراسان‌جنوبی، نیز در این جلسه گفت: نگرانی‌های درمانی با اجرای طرح تحول سلامت بر طرف شده که باز هم با توجه ویژه به این طرح مشکلات تمامی مردم در حوزه سلامت مرتفع خواهد شد.

او با بیان اینکه بیمارستان 200 تخت‌خوابی رازی بیرجند برای بهره‌برداری و راه‌اندازی نیاز به نگاه ویژه وزارت بهداشت دارد، افزود: تدوین پایگاه‌های اورژانش های بین راهی در جاده ها، تدوین حضور پرنسل ویژه در سراسر استان در یکسری از بیمارستان‌های استان و حضور پزشک متخصص و کادر پزشکی را نیاز داریم. همچنین امیدواریم پذیرش دانشجو در استان به عنوان استان محروم استمرار پیدا کند تا انگیزه‌ای برای دانشجویان بومی استان باشد.

خدمتگزار تاکید کرد: خراسان جنوبی در همه امور متمایز است که این امر نشان از توجه مردم است که باید عنایت ویژه به خراسان جنوبی شود.

20106

کد خبر: 606505

وب گردی

وب گردی