از بین بردن ویروس آنفولانزا به کمک سشوار

مطالعه‌ای نشان داده است که با استفاده از هوای گرم موجود در وسیله سشوار یا خشک‌کننده مو می‌توان ویروس‌های آنفولانزا و سرماخوردگی را از بین برد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تنفس هوای گرم با شدتی تنظیم‌شده می‌تواند سبب برطرف شدن میکروب‌ها و ویروس‌ها شود. گاهی اوقات در برخی از فصول سال ابتلا به برخی از بیماری‌ها غیر قابل اجتناب است. به سبب نزدیک بودن به اعضای خانواده و دوستان این ویروس‌ها به راحتی بین افراد منتقل می‌شود.

به داخل راندن هوای گرم به کمک سشوار از بینی سبب کشته شدن ویروس‌های موجود در بینی و مجرای تنفسی می‌شود. بنابر مطالعه‌ای که در بریتانیا انجام شد، افرادی که هوای گرم را از بینی خود به داخل می‌رانند سبب کاهش علائم و نشانه‌های سرماخوردگی خود می‌شوند. در مقابل، افرادی که هوای عادی محیط و اتاق را تنفس می‌کنند، نمی‌توانند به برطرف کردن ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا کمک کنند.

برای انجام این کار، سشوار را گرم کنید. فراموش نکنید که باید آن را گرم کنید و نباید بگذارید داغ شود. آن را با فاصله از صورت خود نگه دارید و سعی کنید با فاصله تا آن‌جا که می‌توانید از هوای گرم خارج‌شده از آن تنفس کنید و آن را به داخل بینی خود برانید. سعی کنید دست کم 2 تا 3 دقیقه در روز این کار را انجام دهید. در صورت امکان می‌توانید تا 20 دقیقه این کار را انجام دهید.

20106

کد خبر: 606545

وب گردی

وب گردی