دانشگاه تربیت مدرس در صدر دانشگاه های پرتولید ایرانی در حوزه NBIC قرار گرفت

دانشگاه تربیت مدرس با تولید 9 مدرک در رتبه اول دانشگاه های پرتولید ایرانی در حوزه فناوری های همگرا قرارگرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، بررسی های پایگاه اطلاعاتی وب آف ساینس(Web Of Science) در سال های 2004 تا 2014 میلادی در حوزه NBIC (بیوتکنولوژی، نانوفناوری، اطلاعات و علوم شناختی) نشان می دهد در مجموع 920 مدرک علمی که در این زمینه توسط کشورهای مختلف جهان منتشر شده است،کشورهای آمریکا با 312 مدرک، کره جنوبی با 72 و چین با 68 مدرک در رتبه های اول تا سوم قرار دارند و سهم ایران از تولیدات علمی فناوری های همگرا در جهان تولید 20 مقاله و کسب رتبه پانزدهم در بین 20 کشور بوده است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه تربیت مدرس با تولید 9 مدرک، دانشگاه تهران با تولید 8 مدرک و دانشگاه تبریز با تولید 3 مدرک در رتبه های اول تا سوم دانشگاه های پرتولید ایرانی در حوزه NBIC قرار دارند. کشورهای آمریکا، استرالیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، مالزی و اسپانیا در تولیدات علمی در حوزه NBIC با پژوهشگران ایرانی همکاری داشته اند.

این گزارش نشان می دهد از مجموع 920 مدرک تولید شده در این بازه زمانی، 186 مدرک با محوریت نانوتکنولوژی نانوساینس، 161 مدرک با محوریت حوزه علوم مواد چند رشته ای و 120 مدرک با موضوع شیمی چند رشته ای تولید شده است. همچنین بیشترین تولیدات علمی حوزه فناوری های همگرا مربوط به سال 2013 بوده که در این سال 122 مدرک علمی ثبت شده است.
گفتنی است امروزه فناوری های همگرا جایگاه ارزشمند و ویژه ای را در حوزه سیاستگذاری علم و فناوری به خود اختصاص داده اند.

20103

کد خبر: 606573

وب گردی

وب گردی