قالیباف: با ساخت سینما آزادی ثابت کردیم با سینما مخالف نیستیم ،با فساد مخالفیم

شهردار تهران با اشاره به افتتاح مجموعه سینمای آزادی در سال های گذشته گفت: برخی اظهارنظرها مبنی بر این بود که نیروهای حزب‌الهی این مجموعه را آتش زدند؛ اما با ساخت آن ثابت کردیم که با سینما مخالف نیستیم بلکه با فساد مخالفیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح فاز دوم دریاچه خلیج فارس با اشاره به این که خدماتی که در شهر تهران به شهروندان ارائه می‌شود در خور شأن آنها نیست،‌ افزود: واقعیت این است که بضاعت ما بیش از این نیست و سعی کرده‌ایم توان ناچیز خود را مضایقه نکنیم. هر چه در توان فکری و جسمی داشتیم چه همکارانم در شورا و چه در مجموعه شهرداری تلاش کردند که شرایط زندگی مناسب مادی و معنوی را در شهر تهران فراهم کنند. همیشه قدردان مردم خوب تهران بوده‌ایم و هربار که احساس خستگی کرده‌ایم شهروندان این شهر انگیزه تلاش بیش از پیش و خدمتگزاری بیشتر را ایجاد کرده‌اند.

او با اشاره به وجود برخی انتقادات در خصوص بلندمرتبه سازی در منطقه 22 تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم که برابر قوانین و مقررات و ضوابط عمل کنیم. اگر در مقررات و قوانین مشکلاتی وجود دارد باید تلاش کنیم مشکلات حل شود اما تا آن زمان باید این مقررات اجرایی شود. بی تردید در منطقه 22 در حوزه زیرساخت‌ها نیازمند تلاش بیشتر هستیم. مجموعه خلیج فارس یکی از تفرجگاه‌ها و محیط‌های مناسب برای گذران اوقات فراغت شهروندان تهرانی است. در ابتدای شروع کار برای برخی پروژه‌ها از جمله مجموعه خلیج فارس از بیرون از مجموعه شهرداری و حتی برخی از افرادی که در مجموعه مشغول به کار بودند احساس نگرانی می‌کردند. نگرانی آنها از حیث بزرگی، پیچیدگی و سرانجام پروژه بود اما همیشه به آنها توصیه می‌کردم که با توکل به خداوند تلاش کنند و امروز نیز ثمره تلاش آنها قابل مشاهده است.

شهردار تهران تاکید کرد: نمی‌شود در شهر تفرجگاه وجود نداشته باشد؛ اما باید قضاوت‌ها در خصوص پروژه‌ها با نگاه به گذشته آنها باشد. رودخانه کن روزی محل تجمع معتادین بود ولی امروز که این مجموعه به بوستان تبدیل شده است کسی گذشته آن را به یاد نمی‌آورد.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ساخت مجموعه آزادی گفت: متاسفانه به اشتباه در افکار عمومی این گونه جا افتاده بود افراد انقلابی در مخالفت با سینما،‌ سینمای آزادی را به آتش کشیده بودند. ظرف مدت 18 ماه این سینما به افتتاح رسید در حالی که برخی از هنرمندان در ابتدا کلنگ‌زنی این مجموعه عنوان می‌کردند که این کار انجام نخواهد شد. تلاش کردیم و این مجموعه به بهره‌برداری رسید و به عنوان میراث دار شهداء و نسل جنگ این سینما را ساختیم تا بگوییم با سینما مخالف نیستیم بلکه با فساد مخالفیم.

او تاکید کرد: در مراکز تفرجگاهی باید کار را به گونه‌ای پیش ببریم که در میان سرور و شادی مرتکب به معصیت خدا نشویم بی‌تردید بهره‌برداری درست از تسهیلات مجموعه‌های تفرجگاهی از ساخت آنها اهمیت بیشتری دارد. دریاچه خلیج فارس در مساحتی بیش از 130 هکتار و با اعتبارات بسیاری ساخته و در اختیار شهروندان تهرانی قرار گرفته است.

تسهیلات فرهنگی و تفریحی که در این مجموعه ایجاد شده با هدف سودآوری شهرداری نبوده اما باید هزینه‌های جاری این مجموعه برای ارائه خدمات بهتر تامین شود.

او گفت: در حوزه حمل و نقل عمومی نیز مشکلات شهروندان این منطقه مرتفع شود و ادامه اتوبان حکیم در بهار سال 95 به بهره‌برداری برسد.

20106

کد خبر: 606591

وب گردی

وب گردی