آزادی زندانیان غیرعمد از منابع صد درصد مردمی/۱۰ هزار ایرانی همچنان زندانی مالی غیرعمد هستند

معاون اجرایی ستاد دیه در آیین گلریزان آزادی ۲۲ زندانی جرائم غیرعمد استان بوشهر که به آزادی ۲۲ مددجوی تحت حمایت این نهاد منتهی شد، خبر از حضور ۹۹۱۴ محکوم جرایم غیرعمد در زندان‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ محمدعلی ساری گفت: مجموع کل بدهی این افراد بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می شود که امید است در روزهای باقیمانده از سال با همیاری شکات و البته دستگاه قضایی موجبات آزادی بسیاری از سرپرستان خانواده‌هایی که ناخواسته در این جمع قرار گرفته‌اند تا پیش از سال نو فراهم شود.

او با اشاره به عملکرد این نهاد حمایتی در نیمه نخست امسال گفت: تا ابتدای مهر ماه 94 با حمایت نیکوکاران کشوری تعداد پنج هزار و 468 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی چهار هزار و 299 میلیارد ریالی بدهی از بند حبس رهایی یافتند که برای آزادی این دسته از زندانیان نیازمند قریب به 41 درصد از مبلغ محکومیت آن‌ها از سوی طلبکاران و اولیاءدم گذشت رضایتمندانه اخذ شد.

آزادی زندانیان غیرعمد از منابع صد درصد مردمی

معاون مدیرعامل ستاددیه کشور منابع لازم برای استخلاص این محکومان را صد در صد مردمی اعلام کرد و گفت: بدهی 7 هزار میلیاردی 8500 زندانی غیرعمدی هم که در سال 93 با مساعدت این ستاد آزاد شدند همه از محل وجوه واریزی خیرین خداجوی کشور پرداخته شده است که البته 60 درصد از این مبلغ را شاکیان خصوصی با چشم‌پوشی از حقوق خود به این مددجویان اهدا کرده‌اند.

ساری استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان را از استان‌های فعال در زمینه برگزاری جشن‌های گلریزان معرفی کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان امسال با یک رشد کمی و کیفی ما در سراسر ایران اسلامی میزبان 220 جشن گلریزان بودیم که استان بوشهر به مانند سال‌های گذشته با برپایی 23 آیین گلریزان رکورددار برگزاری این جشن‌های معنوی بود.

آزادی 12 زندانی بوشهری تا پایان امسال

او با تقدیر از حمایت مجموعه شهرداری و شورای شهر بوشهر در راستای حبس‌زدایی تأکید کرد: با همت معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی و یکی از نیکوکاران این استان 168 میلیون تومان برای آزادی زندانیان واجد شرایط بوشهر اختصاص یافت که امید است تا پایان سال زمینه آزادی 12 زندانیان جرایم غیرعمد دیگر در این استان فراهم شود.

معاون اجرایی ستاددیه کشور با اعلام آمار 125 نفری محکومان جرایم غیرعمد بوشهر گفت: براساس گزارش اراده کل زندان‌های استان تنها یک زن در جمع این محکومان بوشهری حضور دارد که با هماهنگی‌های بعمل آمده مقرر گردید ستاددیه در قالب تسهیلات ویژه‌ای با اعطای وام یک میلیارد و 500 میلیون ریالی شرایط آزادی این بانوی میانسال را فراهم کند.

آزادی همه محکومان دیه تصادفات بعد از اجرای قانون جدید

ساری زندانیان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات را در این استان 17 نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به اجرایی شدن قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث در طی روزهای پیش‌رو، امید است با تصویب طرح ضمن رهایی تمامی محکومان بعد از این هم هیچ زندانی جرائم غیرعمدی با این محکومیت نه تنها در استان بوشهر بلکه در کل کشور نداشته باشیم.

در ادامه این مراسم، علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در سخنانی گفت: باکمک خیرخواهانه شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر 22 نفر از زندانیانی که به طور ناخواسته با یک بدهی 16 میلیارد ریالی رذوانه زندان شده بودند امروز آزاد می‌شوند که قابل توجه است ازاین میزان بدهی بیش از 9 میلیارد ریال آن از سوی شکات گذشت رضایتمندانه شده و این افراد تنها با پرداخت سه میلیارد و 423 میلیون ریال آزاد می‌شوند.

بدهی 125 زندانی غیرعمد بوشهر 11 میلیارد تومان است

او مجموع بدهی کل محکومان جرایم غیرعمد استان را نیز 11 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اگر با همین رویه طلبکاران این 125 محکوم غیرعمد حاضر در سطح زندان‌های استان با مجموعه ستاددیه همیاری کنند امید است در آستان سال جدید مددجویان زیادی از بند رهایی یابند.

جمادی با تاکید بر مقوله نشر موضوعات آموزش در کاهش زندانیان جرایم غیرعمد افزود: از ابتدای سال 94 تا کنون با همیاری مددکاران زندان‌ها، مساعدت نیکوکاران و تلاش مجموعه ستاددیه تعداد 80 نفر از زندانیان واجد شرایط در استان بوشهر طعم شیرین آزادی را چشیدند اما برای انجام اقدامی در خصوص این قبیل از زندانیان باید تمام توجه خود را بیش از آن که معطوف به آزادی افراد کنیم این همت عمومی را به موضوع پیشگیری مربوط سازیم.

سرمایه ناتمام ایران اسلامی انسانی است

غلامعلی میگلی‌نژاد، شهردار بوشهر نیز دراین آئین سنتی در سخنان کوتاهی گفت: همه انسان ها در لحظه‌ای با دوری از فطرت خود دچار لغزش یا اشتباه می‌شوند ولی برای ایران اسلامی زیبنده نیست که بسیاری از سرمایه‌های انسانی آن بدون سوء‌نیت مجرمانه و تنها بر حسب یک اتنفاق ناخواسته یا غیرقابل پیش‌بینی در زندان باشند.

او افزود: سال‌های پر فراز و نشیبی که این ملت شریف ایران از سرگذرانده این حقیقت را اثبات کرده که سرمایه نظام جمهوری اسلامی نفت و گاز و معادن آن نیست، بلکه ذخایر ناتمام آن سرمایه‌های انسانی است که باید خدایی زندگی کنند ولی برخی از آنها به پاره‌ای دلیل روانه زندان شده و بخشی ازعمرشان را در حبس سپری می‌کنند.

شهردار بوشهر، تأکید کرد: همه ما در هر پست و نهادی که قرار داریم بر حسب یک تعهد اجتماعی باید تلاش کنیم به قدر وسع زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد فراهم شده تا این افراد با نگاهی نو به آغوش جامعه بازگردند.

20106

کد خبر: 606654

وب گردی

وب گردی