دومین گردهمایی حامیان علمی کشور در دانشگاه بیرجند

معاونت اداری و مالی دانشگاه بیرجند، گفت: دومین گردهمایی حامیان علمی کشور در خردادماه سال 95 در بیرجند برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، غلامرضا زمانی به مناسبت گرامیداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه بیرجند، بیان کرد: این دانشگاه در سال 1354 از شورای گسترش اداره وقت مجوز خود را برای آموزش عالی گرفته و در سال 1356 با حضور 120 دانشجو دانشگاه فعالیت خود را شروع کرده است.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه به عنوان بزرگترین آموزش عالی استان مشغول به فعالیت است، تصریح کرد: دانشگاه بیرجند دارای 11 دانشکده، 3 آموزشکده با 320 نفر هیئت علمی وظایف آموزش و پژوهشی را انجام داده و بالغ بر 700 نفر پرسنل را در خود جای داده است.

معاونت اداری و مالی دانشگاه بیرجند، ادامه داد: در سال آینده در 4خرداد ماه مراسمی تحت عنوان گرامیداشت چهلمین سال تاسیس دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد و اولین سالگرد تاسیس بنیاد حامیان دانشگاه بیرجند نیز در این مراسم خواهد بود و همزمان با این بنیاد گردهمایی بزرگ علم و فناوری را در بیرجند نیز خواهیم داشت.

زمانی با اشاره به دو هدف عمده برای برگزاری گرامیداشت چهلمین سالگرد تاسیس دانشگاه بیرجند، گفت: اولین هدف تقویت ارتباطات درون سازمانی بوده و دومین هدف تقویت ارتباطات جامعه و دانشگاه که به لحاظ کیفی و ارزشی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه که ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دانشگاه بیرجند از 4 بخش عمده تشکیل شده است، بیان کرد: کمیته علمی، کمیته فرهنگی، دبیرخانه و کمیته اجرایی ستاد از بخش‌های عمده این ستاد بوده که اهم برنامه‌های خرداد ماه توسط این کمیته طراحی و اجرا می‌شود.

معاونت اداری و مالی دانشگاه بیرجند، با اشاره به فعالیت‌های کمیته علمی، عنوان کرد: رونمایی از یک گزارش طرح پژوهشی تحت عنوان کارکرد و نقش آموزش و عالی 40 ساله دانشگاه بیرجند در استان، چاپ دوم از شوکتیه تا دانشگاه بیرجند، شناسایی مفاخر علمی بیرجندی جزء فعالیت‌های این‌ کمیته بوده است.

زمانی ادامه داد: معرفی برترین فارغ التحصیلان در طول 40 سال، برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی در طول 40 سال از دیگر فعالیت‌های کمیته علمی خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته فرهنگی این ستاد، گفت: برپایی جشنواره فرهنگی و هنری تحت عنوان دانشگاه پویا، برپایی نمایشگاه فرهنگی و معرفی جایگاه آموزش و عالی و پتانسیل‌های منطقه است.

معاونت اداری و مالی دانشگاه بیرجند، تاکید کرد: وظیفه شناسایی برگزیدگان بیرجند در شاخه‌های مختلف، رونمایی از تمبر ویژه گرامیداشت 40 سال دانشگاه بیرجند از اهم فعالیت‌های کمیته فرهنگی خواهد بود.

زمانی با اشاره به دو کار ارزشمند حامیان علم و فناوری در طول یکسال، گفت: خوابگاه متاهلین که در حال ساخت بوده و درمانگاه دانشگاه از کارهای بسیار ارزشمند حامیان علم و فناوری است.

20104

کد خبر: 606816

وب گردی

وب گردی