خالق لحظه‌های ناب «جیمز باند»  درگذشت

سر کن آدام طراح تولید «جیمز باند» در ۹۵ سالگی در لندن درگذشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از بی‌بی‌سی، سر کن آدام تهیه‌کننده برنده جایزه اسکار دیروز پنج‌شنبه پس از مدتی کوتاه بستری شدن در بیمارستان، درگذشت.

وی از طراحان تولید فیلم‌های مهمی بود که اتاق مثلثی شکل جنگ پنتاگون در فیلم «دکتر استرنج لاو» و خلق تصویری متفاوت از چهره‌های دشمن جیمز باند در فیلم «دکتر نو» محصول سال ۱۹۶۲ و نیز فیلم «گلد فینگر» محصول ۱۹۶۴، از جمله آنهاست.

او خالق لحظه‌های خاصی از فیلم‌های جمیز باند بود که از جمله جدیدترین آنها در فیلم باند با بازی شان کانری بروز کرد. او در عین حال مبتکر ایده‌های نابی بود که صندلی پرتابی اتومبیل استون مارتین جیمز باند هم از جمله آنهاست. وی که سابقه خلبانی داشت، این ایده را از آن تجربه وارد فیلم‌های جیمز باند کرد.

راجر مور که از بازیگران فیلم‌های جیمز باند است زمانی درباره او گفته بود: زندگی خودش از همه فیلم‌هایی که تهیه کرده بود، جالب‌تر است.

مور گفته بود: او یکی از تماشاگران عالی جنگ جهانی دوم بود و از زاویه‌ای به این تجربه نگاه می‌کرد که ما هرگز نمی‌توانستیم. اتاق جنگ واقع در زیرزمین ساختمان پنتاگون که در فیلم «دکتر استرنج‌لاو» تصویر شده نیز برمبنای یکی از همین دیدگاه‌های وی خلق شده بود.

سر کنت هیو آدام دارای نشان شوالیه از ملکه بریتانیا بود. وی سال ۱۹۲۱ به دنیا آمده و اصالتا آلمانی بود. او در برلین به دنیا آمده بود و در ۱۳ سالگی با خانواده‌اش به بریتانیا مهاجرت و در رشته معماری تحصیل کرده بود. او از سال ۱۹۴۶ با فیلم «این یک زن بود» به سینما جذب شد و اولین تجربه جدی تهیه‌کنندگی‌اش با فیلم «رویداد سوهو» در سال ۱۹۵۶ رقم خورد. او با سینماگران بزرگی از جمله کوبریک کار کرده بود و برای تهیه فیلم «بری لیندون» این کارگردان برنده جایزه اسکار شد.

آدام در دهه ۷۰ تهیه کننده استوری‌برد و محتوای «سفر ستاره‌ای: سیاره و تیتان‌ها» بود. وی از اعضای گروه داوران جشنواره فیلم کن در سال ۱۹۸۰ و نیز در چهل و نهمین جشنواره فیلم برلین به حساب می‌آمد.

505

کد خبر: 606877

وب گردی

وب گردی