حجت الاسلام شهیدی :امروز انقلاب اسلامی و رهبری ما دنیا را گیج کرده و تکان داده است

رییس بنیاد شهید گفت:ما این مردم را داریم که عاشق پیامبر و نسل ایشان هستند. امروز انقلاب اسلامی و رهبری ما دنیا را گیج کرده و تکان داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس حجت الاسلام شهیدی محلاتی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز به مناسبت فرا رسیدن روز شهید با حضور در نماز جمعه پیش از خطبه ها به سخنرانی پرداخت.

وی با اشاره به روز 22 اسفند و تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان حضرت امام، گفت: این روز را که همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) است روز شهید نامیدیم. در واقع شهادت از خانه علی(ع) آغاز شد.

رییس بنیاد شهید به تاریخ شهادت این بانوی اسلام صدیقه کبری اشاره کرد و افزود: ما دو تاریخ برای شهادت ایشان داریم که دو دهه به همین مناسبت به نام ایام فاطمیه نام گذاری شده است.

وی بیان داشت: ایشان مدت کوتاهی بعد از رحلت پیامبر به شهادت رسید و در این ایام چه بر او گذشته بود که به این زودی طلب مرگ از خدا کرد.

شهیدی افزود: پیامبر سه پسر و چهار دختر داشتند. یکی قاسم بود که پیش از بعثت از دنیا رفت، فرزند دوم عبدالله بود که بعد از بعثت به دنیا آمد او هم در کودکی از دنیا رفت، سومین پسر ابراهیم در مدینه متولد شد ولی او نیز در کودکی از دنیا رفت.

وی ادامه داد: پیامبر دخترانی به نام زینب، ام کلثوم، رقیه و فاطمه(س) نیز داشت. در عرب دختر را به عنوان فرزند قبول نداشتند و فقط فرزند پسر را خوب می دانستند. به همین دلیل زمانی که پسران پیامبر از دنیا رفتند کفار مکه خوشحالی کردند و گفتند محمد(ص) کسی را ندارد تا راهش را ادامه دهد و لذا ایشان را به عنوان ابتر معرفی کردند.

رییس بنیاد شهید گفت: در همین زمان بود که خدا سوره کوثر را نازل کرد و به پیامبر گفت دشمنان تو ابتر هستند.

وی با اشاره به آیات این سوره گفت: خدا در سوره کوثر به حضرت محمد(ص) می فرماید ما به تو نعمت زیادی دادیم. مفسرین تفسیرهای زیادی دارند و فخر رازی کوثر را به 15 قول تفسیر کرده است. برخی نیز می گویند منظور خدا از نعمت این است که ما به تو اتباع و اصحاب زیادی عطا کردیم و برخی می گویند کوثر قرآن و علم و فضیلت و ... است.

شهیدی محلاتی افزود: همچنین برخی از مفسرین می گویند: کوثر یعنی کثرت فرزند است و بزرگان شیعه معتقدند کوثر فاطمه الزهرا (س) است و کثرت اولاد از این دختر است پس فاطمه کوثری است که خدا وعده داد و به پیامبرش عطا کرد. معصومین و نسل حضرت محمد(ص) از فاطمه(س) است.

وی گفت: ما امروز می بینیم افرادی را که برای باقی ماندن نام قرآن و بقای اسلام فداکاری کردند و این افراد از صدر اسلام تا به امروز بوده اند. انقلاب اسلامی ما که با فرمان امام (ره) به ثمر رسید از آن روز تا الان شاهد ایثار و ایثارگری مردم برای حمایت از امام بودیم که همان نسل پیغمبر و اصحاب ایشان هستند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید اظهار داشت: امروز فرزند این خاندان یعنی حضرت امام خامنه ای این ولی فقیه، این مجسمه تقوا رهبری جامعه را بر عهده دارد و دنیا را تکان داده است. امروز همه گوش به فرمان فرزند پیامبر هستند پس نسل پیامبر ابتر نبود.

وی گفت: در جنگ هر زمان امام اعلام نیاز می کردند کوچک و بزرگ گوش به فرمان فرزند فاطمه(س) راهی جنگ می شدند و حتی کسانی که سن کمی داشتند در شناسنامه خود دست می بردند تا به جبهه بروند.

شهیدی محلاتی بیان داشت: ما این مردم را داریم که عاشق پیامبر و نسل ایشان هستند. امروز انقلاب اسلامی و رهبری ما دنیا را گیج کرده و تکان داده است.

وی گفت: هفته گذشته تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم با رهبری ملاقات کردند و برادر یکی از این شهدا که یک ماه پیش شهید شده بود دست ایشان را بوسید و گفت آقا من هم می خواهم بروم.

کد خبر: 606916

وب گردی

وب گردی