بحران اصلی جوامع  تغییر در الگوهای زندگی است/ نجات از طوفان فمنیسم اسلامی،با الگوبردای از حضرت زهرا(س)

بحران اصلی جوامع اسلامی امروز، تغییر در الگوهای زندگی است. متاسفانه تهاجم فرهنگی بر جوامع اسلامی به گونه ای سیطره داشته است که واژه ای تحت عنوان فمنیسم غربی برخی زنان مسلمان را درگیر عقایدی توخالی و پوچ کرده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از آستان نجات از این طوفان سهمگین الگوبرداری از سیره عملی ائمه اهل بیت(ع)است و هدایتگر زنان مسلمان بهره مندی از خصوصیات و ویژگی های دخت پیامبر(ص)،حضرت زهرا(س)است.

دکتر مهوش کهریزی کارشناس معارف و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قرآن اصیل ترین معیار همه انسان ها است و با بهره مندی از آیات الهی راه زندگی برای شان روشن می شود گفت:عالی ترین و معتبرترین الگو برای تمامی انسان ها قرآن است و در این کتاب الهی خداوند اهل بیت(ع) را نمونه و الگوی زندگی انسان قرار داده است تا با پیروی از سیره اهل بیت(ع) راه زندگی را پیدا کنند.

این استاد دانشگاه و عضو هئیت علمی در ادامه افزود:به عنوان مثال ویژگی های اخلاقی مانند اخلاص،ایثار،گذشت و.... را افراد باید در سیره عملی و رفتاری اهل بیت(ع) بجویند. نکته قابل توجه در کتاب الهی این است که خداوند بهترین الگوی همسرداری را برای زن و مرد حضرت زهرا(س) معرفی کرده است که نقطه اعلای این صفات است.

دکتر کهریزی ادامه داد:هر فردی برای داشتن یک زندگی ایده آل و رسیدن به اهداف موفق باید خصوصیات فردی،اجتماعی و فرهنگی اش را از اهل بیت(ع) الگوگیری کند و طبق نسخه قرآن پایه های زندگی را ترسیم کنند.

او با اشاره به وضعیت کنونی جامعه امروز و برخی جوامع اسلامی دیگر که متاسفانه الگوهای زندگی اصیل را فراموش کرده اند و همین غفلت موجب شده تا پایه های زندگی خانوادگی رو به فروپاشی رودگفت:متاسفانه شرایطی در جامعه رخ داده است که به دلیل تهاجم فرهنگی مختلف افراد تحت تاثیر فمنیسم اسلامی قرار گرفته اند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود:البته مقوله فمنیسم اسلامی نه تنها در جامعه ایران بلکه در تمام جوامع اسلامی این مسئله رواج یافته است.از آنجا که فمنیسم یک نکته و واژه غربی است برخی زنان در کشورهای اسلامی نسبت به قانون خانواده غربی رفتار می کنند و نماد یک زن غربی هستند و این نسخه را به جوامع دینی القا می کنند.

کهریزی با بیان این مطلب که فمنیسم اسلامی رنگ و لعابی تحت عنوان دین به خود می گیرد گفت:این نوع الگوبرداری ظاهرا دینی و مذهبی به نظر می رسد و محتوای اصلی اش سنخیتی با دین و مذهب ندارد.متاسفانه برخی زنان مسلمان در ظاهر مسلمان هستند و درباطن خلقیات و پوشش زن غربی را الگوی رفتاری خود قرار داده اند.

او افزود:این واژه غربی نه تنها در پوشش و ظاهر زنان مسلمان تاثیر گذاشته است بلکه در تربیت فرزندان و حتی همسرداری نیز تاثیرگذار بوده است.زنان جامعه امروز نمی دانند که باید الگوی خود را نسخه اصلی قرآن و حضرت زهرا(س) قرار دهند.وظیفه داریم تا الگو و سیره زندگی حضرت زهرا(س) را به شکلی زیبا طراحی و ترسیم کنیم تا با محتوای مطلوب و پسندیده ای که در آن نهفته است چراغ راهنمای زندگی زنان مسلمان معین شود.

کهریزی با اشاره به اینکه زنان مسلمان زمانی متوجه اشتباهات شان می شوند و به این نتیجه می رسند که محتوای الگوی غربی یا فمنیسم اسلامی خالی است که شاید دیر شده باشد وی ادامه داد:زنان جامعه که خود را روشنفکر معرفی می کنند نباید در ظاهر روشنفکر و در باطن خاموش فکر عمل کنند بلکه باید در مقابل تهاجم فرهنگی عمیق و ریشه داری که افزایش یافته است توان مبارزه داشته باشند و الگو و نسخه قرآن و خوصیات حضرت زهرا(س) را الگو قرار دهند.

او در پایان گفت:زنان مسلمان به جای پذیرش فمنیسم اسلامی باید بتوانند الگوهای فرهنگی قرآن و زندگی حضرت زهرا(س) را بپذیرند.

105105

کد خبر: 607048

وب گردی

وب گردی