دردهای مزمن راه آورد  تغییر سبک زندگی

افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند به دلیل تغییر در سبک زندگی شان است و روزانه افراد بی شماری در سراسر جهان صدمات زیادی می بینند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آستان تحقیقات اخیر حاکی از آن است که بیش از 100 میلیون آمریکایی به دردهای مزمن مبتلا هستند.

به گزارش آستان،شهروندان آمریکایی از دردهای مزمن جدی رنج می برند که همین مسئله باعث شده است تا نسبت به فاکتور پیشگیری اهمیت بیشتری نشان دهند.

موسسه پزشکی (IOM)دردهای مزمن طولانی مدت را در افراد به خصوص در شهروندان آمریکایی به عنوان یک بحران بهداشت عمومی معرفی کرده است.

منابع بی شماری دردهای مزمن شهروندان آمریکایی را درد پشت، فیبرومیالژیا، آرتریت و... عنوان کرده اند.همچنین بیماری مولتیپل اسکلروزیس و سرطان ها نیز از دردهای مزمن مردمان برخی جوامع به شمار می رود که سالهای طولانی از آن رنج می برند.

این قبیل بیماری ها و دردهای مزمن برای جامعه نیز هزینه های زیادی دارد و هزینه های پزشکی زیادی را به جامعه متحمل می کند.همچنین تلفات در بهره وری،زمان از دست رفته در محیط های کار و... نیز جزئی از ضررهای دردهای مزمن به شمار می رود.

دردهای مزمن طولانی مدت معمولا بین 30 تا 60 روز طول می کشد اما در برخی افراد ممکن است طولانی مدت و سالیان سال طول بکشد.

همچنین سازمان بین المللی تخمین زده است افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند به دلیل تغییر در سبک زندگی شان است و روزانه افراد بی شماری در سراسر جهان صدمات زیادی می بینند.

رئیس دانشکده پزشکی استنفورد گزارشی مبنی بر دردهای مزمن ارائه داد و بیانگر این مسئله بود که ملت هایی که به دردهای مزمن دچار می شوند بیشتر به بیماری های قلبی و عروقی و انواع سرطان ها مبتلا می شوند و دردهای اولیه تحت تاثیر شرایط نامساعد زندگی به بیماری های کشنده تبدیل می شود.

در کشورهایی مانند آمریکا،طرح هایی برای پیشگیری تبیین شد و همچنین مراقبت و آموزش نیز در راس پژوهش ها قرار گرفت.از این رو نیاز برای یک تحول فرهنگی ایجاد شد و برخی شهروندان آمریکایی توانستند از این طریق با دردهای خود مقابله کنند و درد را مدیریت کنند.

مطالعات اخیر در کنگره های پزشکی نشان داد که برای رسیدن به پیشگیری موفق باید افراد بتوانند دردهای مزمن را مدیریت کنند تا به نتیجه قطعی برای درمان دست یابند.همچنین حمایت از بیماران و ایجاد قوانینی به منظور مراقبت مقرون به صرفه نیز باید در برنامه ریزی سلامت هر جامعه ای قرار گیرد.

105105

کد خبر: 607096

وب گردی

وب گردی