آماری از کتاب‌های فروش‌رفته در طرح «عیدانه کتاب»

با سپری شدن هفت روز از طرح عیدانه کتاب، تعداد کتاب‌های فروخته‌شده در این طرح به 53 هزار و 449 نسخه رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، بنا بر اعلام، تاکنون استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، خوزستان، آذربایجان شرقی، گیلان، فارس، همدان، کردستان و لرستان در صدر پرفروش‌ترین استان‌ها در طرح عیدانه کتاب هستند.

کتابفروشی‌ دانشجو(همدان)، مهرگان(اصفهان)، دنیای زبان(لرستان)، فرازمند رشت(گیلان)، نمایشگاه و فرهنگسرای اصفهان( اصفهان)، کتاب هانیوان(فارس)، انتشارات طاعتی(گیلان)، کتابسرای قلم (سنندج)، انتشارات طاعتی (رشت) و شهرکتاب (خرم‌آباد، لرستان) از جمله پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها در طرح عیدانه کتاب به شمار می‌روند.

بر اساس این خبر، تاکنون در این طرح 19 هزار و 643 خرید که شامل 53 هزار و 449 نسخه کتاب است با مبلغ 8392864250 ریال به ثبت رسیده است که مبلغ 1678572850 ریال آن در قالب یارانه به کتاب‌فروشان پرداخت خواهد شد.

طرح عیدانه کتاب از 15 اسفند با ثبت نام و تأیید 343 کتابفروشی برای مشارکت در آستانه نوروز آغاز شده است و تا کنون 250 کتاب‌فروشی دارای فروش هستند.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، همزمان با آغاز سال نو تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور، مستقیماً به خریداران کتاب پرداخت می‌کند.

در این طرح برخی کتابفروشی‌ها کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین‌شده در این طرح مطابقت داشته باشند با 20 درصد تخفیف به خریداران می‌فروشند. موسسه خانه کتاب به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی مبلغ تخفیف را به کتابفروشان پرداخت خواهد کرد.

505502

کد خبر: 607139

وب گردی

وب گردی