اسکوچیچ: از حق مردم خوزستان دفاع می‌کنم

دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم فولادخوزستان در واکنش به گفت‌وگوی علی خسروی داور بازنشسته فوتبال ایران پاسخ صحبت‌های وی را داد.

به گزارش ایسکانیوز، دراگان اسکوچیچ می‌گوید: از حرف‌های خسروی تعجب کردم، البته ایشان آنطور که به من گفته‌اند فردی هستند که علاقه زیادی به حضور در رسانه‌های گروهی دارند و بنابراین از حرف‌های ژورنالیستی استفاده می‌کنند که البته این برای فوتبال بد نیست اما خوب است ایشان بدانند مفاهیمی که در مصاحبه‌شان استفاده کرده‌اند بوی نژادپرستی می‌دهد.

اسکوچیچ ادامه می‌دهد: بحث خارجی و داخلی کردن موضوع مربیگری در دنیای امروز کاملا غیرمنصفانه است. من به عنوان یک مربی خارجی به داور ایرانی اعتراض نکردم بلکه به عنوان یک مربی شاغل در لیگ ایران به داور شاغل در لیگ ایران اعتراض کردم و هر مربی ایرانی دیگر هم می‌توانست این کار را انجام بدهد.

اسکوچیچ در ادامه گفت: من از حق مردم خوزستان دفاع می کنم و از حق تیمم دفاع می‌کنم که یک تیم ایرانی است و بنابراین بحث شخصی من در این بین مطرح نیست. من مطمئنم که آقای خسروی این چیزها را می‌داند و انتظارم این است که ایشان در مرتبه بعدی با دقت بیشتری صحبت کنند.

اسکوچیچ در پایان حرف‌هایش نیز گفت: ما شرایط بسیار سختی داریم و در این فصل به اندازه کافی از داوری لطمه دیده ایم. بازی‌های زیادی بوده‌اند که سوت‌های داور علیه ما بوده. البته که من می‌دانم این مسائل سهوی است اما تکرر این مساله باعث می‌شود مربی ای مثل من که باید با چنگ و دندان تیمش را در لیگ نگه دارد، عصبانی‌تر صحبت کند. این کل اتفاقی است که افتاده و به نظر من ربطی به خارجی بودن یا ایرانی بودن من ندارد.

اسکوچیچ در پایان می‌گوید: من به دلیل عدم دسترسی به کارشناسان ایرانی صحنه‌های بازی را برای یک داور اهل کرواسی که در چمپیونزلیگ قضاوت کرده فرستادم و او حرف‌های من را تایید کرد. ما در بازی دیروز از داوری متضرر شدیم و شکی در این نیست. اما اینکه من به داوری اعتراض می‌کنم استفاده از حق طبیعی من است نه اینکه بخواهم کسی یا چیزی را زیر سوال ببرم یا اینکه کسی یا چیزی را به مساله‌ای متهم کنم این همان کاری است که آقای خسروی انجام داده‌اند در حالی که توقع من از ایشان این بود که فشاری که روی مربی مثل من است را حتی درک کنند. ما در قبال شغلمان به شدت مسئولیم و علاقمندان بسیاری تیم ما را تعقیب می‌کنند و بنابراین باید نسبت به اتفاقاتی که سرنوشت ما را تغییر می‌دهند مسوول باشیم و اگر فکر کنیم چیزی غیرطبیعی اتفاق افتاده باید به آن واکنش نشان بدهیم. این همه موضوعی است که وجود دارد. من طبیعتا چندان اهل اعتراض به داوری نیستم اما با مجموع اشتباهاتی که در این فصل علیه ما انجام شده ما شرایط متفاوتی در جدول پیدا می‌کردیم و این چیزی است که باید آقای خسروی و دیگر کارشناسان در قضاوت روی من آن را لحاظ کنند.

او در پایان حرف‌هایش گفت: انتظارم از فردی که تجربه طولانی قضاوت در کشورهای بین‌المللی را دارد این است که سنجیده‌تر صحبت کند. آنچه که آقای خسروی گفتند قابل باور نیست بخصوص که من هرگز از ایشان واکنش‌های اینچنین در مقابل داوران ایرانی ندیده‌ام.

604/602

کد خبر: 607168

وب گردی

وب گردی