وبگاه یادنامه «شهیدان منا» راه اندازی شد‎

همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز شهید، وبگاه یادنامه اختصاصی شهیدان فاجعه منا از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج وزیارت راه اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در حج وزیارت در لبیک به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه « حادثه منا به هیچ‌وجه نباید فراموش شود و دستگاه دیپلماسی و سازمان حج موظف هستند که این موضوع را به صورت قاطع دنبال کنند.» به همین منظور وبگاه اینترنتی را در فضای مجازی راه اندازی کرد.

این گزارش حاکی است، این وبگاه اینترنتی از 14 بخش با موضوعات مختلف و متنوع در موضوع فاجعه منا تشکیل شده است که فیلم، صوت، دیدگاه ها، اخبار رسانه ها، بیانات رهبر معظم انقلاب، یادنامه شهیدان و غیره از جمله این بخش ها به شمار می آیند.

فاجعه منا در کلام رهبری

در بخش مجموعه سخنان رهبر معظم انقلاب همه سخنان و موضعگیری ها که امام خامنه ای در باره فاجعه منا داشته اند آورده شده است تا این بخش از سخنان ایشان به عنوان سخنان تاثیرگزار و نقش آفرین در تاریخ به ثبت رسیده باشد.

اسامی و مشخصات شهیدان منا

یکی دیگر از مهم ترین بخش های این وبگاه، اسامی و مشخصات تمامی شهدای منا است که برای هر کدام از این شهیدان یک پوستر اختصاص طراحی شده است و کاربران با کلیک کردن بر روی هر یک از آن ها می توانند این تصاویر را مشاهده کنند، همچنین تصویر جداگانه ای از این شهیدان عزیز در این بخش آورده شده است تا برای علاقه مندان جهت کار هنری قابل استفاده باشد.

در این بخش همچنین مشخصات کامل همچون شهر محل اقامت، مذهب، سن، جنسیت و سایر موارد ضروری شهدای منا قید شده است.

بیانات شخصیت ها

همچنین بیانات شخصیتها سیاسی، علمی، علما، مراجع تقلید، رؤسای قوا، پیام تسلیت ها و سایر موارد به صورت مستقل در این وبگاه آورده شده است.

تصاویر

در بخش دیگری از این وبگاه تصاویری از فاجعه منا آورده شده است که در این بخش کاربران می توانند تصاویر این حادثه را ملاحظه نمایند.

بانک فیلم

بانک فیلم از دیگر بخش های این وبگاه است که تعدادی از فیلم های مستند ساخته شده درباره این حادثه منتشر شده است.

راویان

روایان نیز از بخش های مهم این وبگاه است در این بخش افرادی که در فاجعه منا حضور داشتند و با رسانه ها گفت وگو و به تشریح ماجرا پرداخته اند آورده شده است و این مصاحبه ها برای ثبت تاریخ بدون دخل و تصرفی در اصل آن به صورت کامل انتشار یافته است.

در آیینه رسانه ها نیز از بخش های دیگر این وبگاه است که از ابتدای فاجعه منا تمامی اطلاعات و انعکاس اخبار که در رسانه های داخلی و خارجی درباره فاجعه منا منتشر شده است؛ در این بخش به ثبت رسیده است.

اشعار

همچنین حدود 80 شعر از شاعران میهمن اسلامی که درباره فاجعه منا سروده شده است و بسیار تاثیر گزار و غمناک است در بخش اشعار آورده شده است.

مقالات

بخش مقالات نیز تعدادی مقاله علمی که به موضوع فاجعه منا به صورت علمی و حقوقی پرداخته شده است، موجود است که در آینده مقالات و کتاب های که در این موضوع منتشر شود در این بخش ها به روز رسانی می شود.

کانال اطلاع رسانی فاجعه منا در شبکه تلگرام هم در این بخش فعال شده که افراد علاقه مند جهت اطلاع از آخرین اخبار این موضوع می توانند عضو این کانال شوند.

طرح ها

طرح ها و عکس ها با موضوع فاجعه منا که توسط هنرمندان عزیز کشورمان در این خصوص طراحی شده در بخش آورده شده است.

اخبار

سرویس اختصاصی خبر منا هم در این بخش اختصاص داده شده است که این بخش همیشه به روز رسانی می شود و هر روز آخرین اخبار و موضوعات در این موضوع در این بخش آورده می شود.

حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام

این بخش هم اسامی و مشخصات کامل 11 تن از شهدای این فاجعه آورده شده است تا یاد این عزیزان هم گرامی داشته شود.

گفتنی است؛ از تمامی بازماندگان شهدای دو حادثه غم بار درخواست می شود خلاصه زندگی نامه این عزیزان را (حداکثر در 2 صفحه) به همراه آدرس، شماره تلفن و مشخصات و نسبت ارسال کننده از طریق نمابر به شماره تلفن66582129-021 ویا به پست الکترونیکی mena94@hajj.ir و یا به آدرس تهران، خیابان آزادی ، نبش خیابان رودکی، سازمان حج و زیارت، طبقه پنجم، روابط عمومی حوزه نمایندگی ولی فقیه درامور حج وزیارت ارسال نمایند.

ضمناً تلفن 64512525-021در ساعات اداری آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی شما عزیزان است.


فاجعه منا یکی از دردناک‌ترین حوادثی بود که روز عیدقربان پنجشنبه ، دوم مهرماه 94 - برای حجاج ایرانی و سایر کشورهای اسلامی در مکه مکرمه رخ داد و بیش از 7 هزار نفر در این حادثه جان خود را از دادند که 461 نفر از آنان از حجاج کشور ما بودند.

105105

کد خبر: 607198

وب گردی

وب گردی