مردان نابارور در معرض ابتلا به آرتروز و دیابت قرار دارند

طبق یافته جدید محققان، مردان مبتلا به مشکلات ناباروری در معرض ابتلا به بیماری های متابولیک نظیر آرتروز یا دیابت قرار دارند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محققان سوئدی در مطالعه اخیر خود دریافتند مردان مبتلا به مشکلات ناباروری دارای میزان امید به زندگی کمتری هستند.

محققان با اندازه گیری هورمون های جنسی و سایر پارامترهای بیوشیمیایی در مردان نابارور دریافتند بسیاری از آنها دارای میزان هورمون های جنسی کمتر (هایپوگونادیسم) و همچنین علائم بیماری های متابولیکی و آرتروز هستند.

الکساندر گیوورمن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «آنها دریافتند سهم قابل توجهی از مردان در زوج های نابارور دارای علائم بیوشیمیایی هایپوگونادیسم هستند. این موضوع می تواند بر میزان باروری افراد تاثیر بگذارد، اما در عین حال از علائم اولیه و هشداردهنده بیماری های متابولیکی در سنین بالاتر نظیر دیابت یا آرتروز است.»

در این مطالعه ۱۹۲ مرد نابارور با ۱۹۹ مرد در رده سنی مشابه و با وضعیت سالم مورد بررسی قرار گرفتند. میزان هورمون های جنسی هر دو گروه و همچنین سایر نشانگرهای نظیر تراکم استخوان (ریسک ابتلا به آرتروز) و HbA۱c (نشانگر زیستی دیابت) آنها مقایسه شد.

آنها دریافتند یک سوم از مردان زیر ۵۰ سال مبتلا به مشکلات باروری، دارای علائم بیوشیمیایی میزان پایین هورمون جنسی تستوسترون بودند. این مشکل در مردان نابارور در مقایسه با گروه تحت کنترل هفت برابر بود.

این مردان همچنین دارای تراکم استخوان پایین بودند از اینرو بیشتر در معرض ابتلا به آرتروز قرار داشتند. بعلاوه آنها دارای علائم بیوشیمیایی افزایش گلوکز و نشانه های بیشتر مقاومت انسولین که نشانه ابتلا به دیابت است، بودند.

105105

کد خبر: 607408

وب گردی

وب گردی