وزیر علوم: موضوع دانشگاه‌های نسل سوم و کار آفرین را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم

با حضور وزیر علوم در دانشگاه شهید چمران اهواز،جلسه شورای این دانشگاه با ریاست وی تشکیل شد و اعضای شورای این دانشگاه و برخی از اعضای هیئت امنای آن در این جلسه، دیدگاههای خودرا در خصوص مسائل آموزشی‍ پِژوهشی و فرهنگی این دانشگاه مطرح کردند.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که با حضور دکتر سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم،دکتر عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی این وزارت و تنی چند از روسای دانشگاههای استان خوزستان برگزار شد دکتر فرهادی با استماع دیدگاههای اعضای هیئت علمی حاضر در این نشست،نظرات خودرا در خصوص مسائل کلان آموزش عالی و مسائل خاص دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد.

دکتر محمد فرهادی در این نشست، با بیان اینکه فعالیت های علمی آموزشی پژوهشی، فرهنگی و فناوری دانشگاه شهید چمران به‌خوبی پیش می‌رود، بیان کرد: امیدواریم که دانشگاه شهید چمران اهواز در جایگاه واقعی خود که قطب علمی جنوب غرب کشور است، ایفای نقش کند.

وزیر علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به موضوع رتبه بندی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: شاخص ها و معیارهای زیادی برای رتبه بندی دانشگاهها در نظر گرفته شده است و در این رتبه بندی دانشگاههای جامع، صنعتی، تخصصی، دارای قدمت و تازه تاسیس با معیارهای جداگانه ای ارزیابی خواهند شد.

وزیر علوم با اشاره اهمیت رشته های علوم پایه در توسعه علوم گفت: آیین نامه ادامه تحصیل مستقیم از دوره کارشناسی به دکترای تخصصی برای دانشجویان ممتاز رشته های علوم پایه در حال تدوین است.
وی با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: در هر دانشگاهی باید برنامه و طرح راهبردی تدوین شود تا جهت‌گیری آن معلوم شود که این امر حتما باید در تمام دانشگاه‌ها بر اساس آمایش سرزمین و مزیت‌های منطقه‌ای انجام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه رشته‌های دانشگاهی در حال بازنگری هستند گفت: تاکنون 600 رشته با عمر بیش از ده سال بازنگری شده‌اند که کار بازنگری رشته‌های فنی ومهندسی به‌طور صد درصد انجام شده و بازنگری رشته‌های علوم انسانی، هنر و علوم پایه نیز در حال انجام است.

وی با بیان این‌که موضوع دانشگاه‌های نسل سوم و کار آفرین را به‌طور جدی دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: با برنامه ریزهای انجام گرفته بسیاری از دانشگاه‌های کشور به این سمت در حال حرکت هستند .

دکتر فرهادی با اشاره به مسئله ریزگردها در استان خوزستان، بر انجام پروژه‌های تحقیقاتی در خصوص ریزگردها در دانشگاه شهید چمران تاکید کرد و افزود: مرکز تحقیقات ریزگردها در دانشگاه شهید چمران باید فعالیت‌های خود را در قالب مطالعات و پروژه‌های تحقیقاتی ادامه دهد و از حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کند .

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره رشته های دکترای پژوهش محور عنوان کرد: آیین‌نامه دکترای پژوهش‌محور با هدف کارایی بیشتر و جذابیت بیشتر برای بخش خصوصی در حال تجدید نظر است.

وی با بیان این‌که برای تدوین سند آمایش آموزش عالی، کار کارشناسی زیادی شده و محور عمده آن سامان‌دهی آموزش عالی است، گفت: براساس این سند 2هزار و 880 مؤسسه آموزش عالی موجود در کشور باید سامان‌دهی شود.

گفتنی است وزیر علوم و هیئت همراه وی به منظور روز بزرگداشت شهدا و حضور در محل یادمان شهدای دانشجوی هویز به استان خوزستان سفر کرده بود.
20101

کد خبر: 607419

وب گردی

وب گردی