احتمال گران شدن مرغ و ماهی در روزهای پایانی سال

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی گفت: در روزهای پایانی سال در صورت عدم عرضه مرغ به کشتارگاه ها با افزایش قیمت همراه خواهیم شد.

به گزارش ایسکانیوز،مهدی یوسف خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت قیمت تخم مرغ نسبت به هفته گذشته گفت: از هفته گذشته تا کنون قیمت تخم مرغ تغییری نکرده است اما نسبت به ماه گذشته با تغییرات زیادی همراه بوده و بسیار کاهش یافته است.

او در ادامه گفت: طی 2 ماه گذشته قیمت تخم مرغ به کیلویی 6500 تومان رسیده بود اما بعد از مدتی قیمت ها روند نزولی به خود گرفتند و به 4200 تومان رسیدند در واقع می توان گفت قیمت تخم مرغ طی 2 ماه اخیر در هر کیلو 2300 تومان کاهش داشته است.

یوسف خانی خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی های انجام شده با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز در این هفته قیمت تخم مرغ تغییری نخواهد کرد و به احتمال زیاد تا آخر فروردین افزایش قیمت نخواهیم داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی درباره وضعیت مرغ در روزهای پایانی سال گفت: در صورتی که تولیدکنندگان مانع عرضه مرغ دربازار نشوند هفته بسیار خوبی را برای جبران ضررهای گذشته و همچنین به دست آوردن سود پیش بینی می کنیم.

او با بیان اینکه گاهی تولیدکنندگان برای ایجاد افزایش تقاضا در بازار اقدام به اعلام بار و همچنین عرضه مرغ به کشتارگاه نمی کنند، گفت: زمانی که تولیدکنندگان مانع عرضه مرغ به کشتارگاه ها می شوند با کمبود مرغ در بازار مواجه خواهیم شد که کشتارگاه را مجبور به خرید با قیمت بالاتر از تولیدکنندگان می کند.

یوسف خانی از نهایت قیمت مرغ تا کیلویی 6700 تومان خبر داد و گفت: احتمال اینکه تولیدکنندگان تا پایان سال مانع عرضه مرغ به کشتارگاه شوند بسیار کم است اما در صورتی که تولیدکنندگان دست به چنین اقدامی بزنند قیمت مرغ در بازار کیلویی 200 تومان افزایش خواهد داشت. قیمت مرغ باید بین کیلویی 6200 تومان تا 6500 باشد اما در صورت عدم عرضه مرغ به کشتارگاه نهایتا به کیلویی 6700 تومان خواهد رسید.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تصریح کرد: در صورتی که تولیدکنندگان تا پایان سال همکاری کنند و مانع عرضه مرغ به بازار نشوند به دلیل تولید انبوه مرغ در سالن با کاهش قیمت روبرو خواهیم شد.

او در پاسخ به این سوال که در ایام نوروز سال گذشته به دلیل کمبود مرغ در بازار با افزایش قیمت روبرو بودیم آیا در تعطیلات نوروزی امسال هم با چنین مشکلی روبرو خواهیم شد، گفت: سال گذشته به دلیل پایین بودن جوجه ریزی در ماه بهمن و اسفند با مشکلات بسیار زیادی مواجه شدیم اما امسال حدود 115 میلیون جوجه ریزی که بالاترین آمار سال 94 است انجام شده و در سالن ها آماده عرضه است.

یوسف خانی درباره قیمت ماهی در آستانه نوروز گفت: تا به امروز پیش بینی ما بدین گونه بود که در روزهای پایانی سال افزایش قیمت ماهی خواهیم داشت اما خوشبختانه به دلیل عرضه زیاد ماهی در بازار تا به امروز افزایش قیمت نداشته ایم.

رییس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی ادامه داد: ما امیدوار هستیم که در چند روز باقی مانده سال افزایش قیمت صورت نگیرد اما در صورت افزایش قیمت ماهی براساس پیش بینی های ما حدود 5 در صد افزایش می یابد.

او در پایان گفت: ماهی نسبت به سال گذشته با کاهش قیمت همراه بوده است اما در برخی از اقلام هیچ تغییری نکرده است.

102/601

کد خبر: 607492

وب گردی

وب گردی