بازداشت 3 متهم در پرونده دکل نفتی

رئیس‌سازمان بازرسی ‌کل کشور با اشاره به بازداشت 3 متهم در پرونده دکل نفتی و تحویل به دادسرا، گفت: یکی از خط قرمز‌های سازمان بازرسی در قراردادهای نفتی صیانت از ذخایر نفت و گاز است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان از روزنامه حمایت، ناصر سراج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگیری سه نفر جدید در ارتباط با پرونده دکل نفتی صحت دارد، گفت: بله این موضوع صحت دارد و ما پرونده را به دادسرا ارسال کردیم.

او ادامه داد: دادسرا در حال انجام تحقیقات است و این تحقیقات ادامه خواهد داشت.

چکش‌کاری قراردادهای جدید نفتی

رییس سازمان بازرسی‌کل کشور در ادامه در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص بازرسی قرار‌داد‌های نفتی جدید، گفت: موضوع بررسی قراردادهای جدید نفتی در دستور کار است و مقرر شده تا قراردادهای نفتی مورد چکش‌کاری بیشتر قرار گیرد.

سراج با اشاره به اینکه اکنون در حال انجام بازرسی‌های در زمینه قرار‌داد‌های جدید هستیم ولی از بیان جزییات به دلیل محرمانه بودن در این خصوص معذورم، افزود: به طور کلی سازمان بازرسی کل کشور عزم خود را در خصوص مبارزه با فساد جذب کرده است چراکه متأسفانه فساد در بسیاری از سیستم‌های ما نفوذ کرده است که باید نظارت در برخی بخش‌ها افزایش یابد.

او ادامه داد: هدف سازمان بازرسی در خصوص موضوع مذکور رفع اشکالات در قراردادهای جدید نفتی به نفع نظام و مردم است؛ درواقع هدف این نیست که برای مدیران وزارت نفت پرونده تشکیل دهیم می‌توانیم بگوییم که یکی از خط قرمز‌ها و اهداف سازمان بازرسی در قراردادهای نفتی، موضوع صیانت از ذخیره‌های هیدروکربوری(ذخایر نفت و گاز) است.

در سال 93 بود که یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، از گم شدن یک دکل نفتی در کشور خبر داد و 14 ‌نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌‌ای، به هیات رییسه خواستار پیگیری این موضوع شدند. سازمان بازرسی کل کشور نیز همزمان با این اعلام به موضوع وارد و بررسی‌های خود را آغاز کرد تا اینکه پس از گذشت بیش از 9 ماه از این جریان، بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز به ‌طور رسمی از گم شدن یک دکل نفتی خبر داد.

20106

کد خبر: 607537

وب گردی

وب گردی