اعزام ۸۵۰ دانشجوی دانشگاه تهران به اردوی راهیان نور

تعداد ۸۵۰ دانشجوی دانشگاه تهران در قالب کاروان های دانشجویان دختر و پسر برای بازدید مناطق عملیاتی هویزه، فکه و شلمچه عازم مناطق جنگی جنوب کشور شدند.

به گزارش ایکسانیوز به نقل از مهر، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در حاشیه بدرقه کاروان راهیان نور این دانشگاه گفت: خوشبختانه هرساله اشتیاق دانشجویان برای ثبت نام در این اردو و حضور در مناطق جنگی جنوب افزایش می‌یابد، به‌گونه‌ای که امسال بیش از ۸۵۰ دانشجوی دختر و پسر در کاروان راهیان نور حضور دارند.

وی نقش این اردو را در فضای فرهنگی دانشگاه تهران مثبت ارزیابی کرد و افزود: حضور پرشور نسل جوان و دانشجویان دانشگاه در اردوی راهیان نور، خط بطلانی بر تحلیل‌های رسانه‌های غربی است که معتقدند نسل جوان رابطه خود را با ارزش‌های انقلابی قطع کرده است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: حضور دانشجویان و فرهیختگان جوان جامعه در مناطق جنگی موجب می‌شود تا پیوند این نسل با نسل‌های گذشته آنها محکم‌تر شود و بسیاری از مفاهیم ارزشمند مربوط به فرهنگ جهاد و شهادت در ذهن دانشجویان زنده شود.

اردوی راهیان نور دانشگاه تهران، همه ساله با محوریت بسیج دانشجویی این دانشگاه و همکاری معاونت فرهنگی و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

20104

کد خبر: 607569

وب گردی

وب گردی