قلیچدار اوغلو: حزب عدالت و توسعه برای به قدرت  رسیدن هر کاری می کند

رهبر مهمترین حزب اپوزیسیون ترکیه می‌گوید، حزب عدالت و توسعه برای باقی ماندن در قدرت به هر کاری حتی قتل سیاسی دست می‌زند.

به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه در این باره گفت: ترکیه قدم به قدم در جهت یک رژیم اقتدار گرا گام برمی‌دارد.

قلیچدار اوغلو ادامه داد: حزب عدالت و توسعه اکنون در شرایطی است که ممکن است برای حفظ قدرت به هر کاری حتی قتل و جنایت سیاسی دست بزند.

این سیاستمدار ترکیه همواره از حزب عدالت و توسعه به ویژه شخص رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دلیل نقض حقوق اولیه و آزادی در کشور و تلاش آن‌ها برای تغییر سیستم فعلی پارلمانی به یک سیستم ریاست جمهوری انتقاد می‌کند.

وی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: ترکیه در معرض خطر بسیار بزرگی قرار دارد. این نه تنها مشکل حزب ما بلکه مشکل همه مردم است. من به شدت درباره مسیری که کشور در آن قرار دارد نگرانم و این نگرانی‌هایم را با نخست ویر هم در میان گذاشته‌ام.

رهبر حزب مردم جمهوری خواه بار دیگر از اردوغان به دلیل اظهارات اخیرش درباره دادگاه قانون اساسی به شدت انتقاد و عنوان کرد: تصویری از دموکراسی و اعتقاد به مردم تحمیل می‌شود که اگر با آن مخالفت کنید، خائن تلقی خواهید شد. این دموکراسی نیست بلکه تنها یک بازی است.

قلیچدار اوغلو سپس به امنیت به عنوان دغدغه و مشکل اصلی مردم ترکیه اشاره کرد: اصلی‌ترین مشکل مردم به ویژه در مناطق شرق و جنوب شرق کشور امنیت است.

301301

کد خبر: 607632

وب گردی

وب گردی