«زوتوپیا» موفق ترین انیمیشن کمپانی دیزنی در چین لقب گرفت

انیمیشن «زوتوپیا» به لطف فروش فوق‌العاده در چین مجموع فروش جهانی خود را از مرز 430 میلیون دلار عبور داد.

به گزارش ایسکانیوز، انیمیشن جدید کمپانی دیزنی با نام «زوتوپیا» با فروش 50 میلیون دلاری در سینماهای آمریکا و 83 میلیون دلاری در گیشه بین‌الملل مجموع فروش جهانی خود را به 431 میلیون دلار افزایش داد.

«زوتوپیا» پس از 10 روز نمایش در سینماهای چین به فروش 109 میلیون دلاری دست یافته و با گذر از فروش «قهرمان بزرگ 6» نام خود را به عنوان موفق‌ترین انیمیشن دیزنی در چین و سومین انیمیشن موفق تاریخ سینمای این کشور ثبت کرد.

انیمیشن «زوتوپیا» که در آن «جنیفر گودوین» و «جیسون بتمن» صداپیشگی می‌کنند، پس از دو هفته نمایش در سینماهای آلمان 13 میلیون دلار و در روسیه 30/6 میلیون دلار فروخته است، ضمن این که در چهارمین هفته اکران در کره جنوبی به مجموع فروش 14/7 میلیون دلار دست یافته است.

«زوتوپیا» که از این هفته در برزیل و استرالیا نیز اکران خود را آغاز می‌کند تا کنون در سینمای فرانسه 23 میلیون دلار‌، مکزیک 14 میلیون دلار و آرژانتین 6/3 میلیون دلار فروخته است و داستان آن درباره خرگوشی به نام «جودی هاپس» است که به کمک یک روباه غیرقابل اعتماد به نام «نیک وایلد» در جستجوی یک سمور گمشده است.

از سویی دیگر انیمیشن «پاندا کونگفوکار3» محصول کمپانی «دریم ورکس» در تمامی 15 بازار جدید خود در این هفته در صدر فهرست فروش قرار گرفت و تا فروش بین‌المللی بیش از 219 میلیون دلار را تا امروز رقم زده باشد.

این انیمیشن توانست در هفته اول نمایش 6/9 میلیون دلار در انگلیس ، 5/1 میلیون دلار در مکزیک و 1/8 میلیون دلار در سینماهای اسپانیا به دست آورد در حالی که توانسته پس از هفت هفته نمایش در چین به مجموع فروش 141 میلیون دلار برسد.

به گزارش اسکرین دیلی، فیلم ابر قهرمانی «ددپول» نیز که کمپانی فاکس قرن بیستم مسئولیت توزیع بین‌المللی آن را برعهده دارد در هفته‌ای که گذشت 11/3 میلیون دلار از محل 61 بازار خارجی فروخت و به مجموع فروش 380 میلیون دلار در گیشه بین الملل دست یافت.

فیلم «بازگشته»، برنده سه جایزه اسکار 2016 نیز این هفته 6/9 میلیون دلار در سینماهای 41 کشور جهان فروخت و فروش خود را به بیش از 264 میلیون رساند در حالی که این هفته اکران خود را در چین دومین بازار بزرگ سینمای جهان پس از هالیوود آغاز می‌کند.

همچنین فیلم فضایی و نامزد اسکار «مریخی» نیز مجموع فرو ش جهانی خود را از مرز 400 میلیون دلار عبور داد.
503502

کد خبر: 607663

وب گردی

وب گردی