معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی: تمامی رشته های علوم پزشکی کشور دارای مجوز هستند

سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای گسترش حوزه علوم پزشکی این دانشگاه که در سالن جلسات حوزه علوم پزشکی برگزار شد، گفت: تمام رشته های علوم پزشکی کشور دارای مجوز وزارت بهداشت هستند.

به گزارش ایسکانیوز، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در ماه گذشته، هیاتی متشکل از دانشجویان پرستاری و اساتید آن از عراق به ایران سفر کردند، و در کارگاه های آموزشی مختلفی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول که برای آن ها تدارک دیده شده بود، شرکت کردند که مورد توجه آنها قرار گرفت؛ و ابراز تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این واحد دانشگاهی کردند.

ابطحی در این جلسه، به یادآوری کاهش پذیرش دانشجوی رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سالی که گذشت پرداخت و گفت: تا پیش از ریاست دکتر میرزاده، تعداد دانشجوی رشته های علوم پزشکی حدود 28 هزار نفر بود که برای ارتقاء کیفیت، متناسب کردن امکانات برای دانشجویان و متناسب کردن تعداد دانشجو به استاد، از این تعداد، بیست هزار ورودی کم شد و تعداد دانشجویان در رشته های کارشناسی علوم پزشکی به 8 هزار و 900 نفر رسید.

ابطحی با اشاره به اهمیت اصلاح هرم اعضاء هیات علمی در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام رشته های علوم پزشکی کشور دارای مجوز وزارت بهداشت هستند و سعی شده از محل مجوز جذب 1000 نفر هیات علمی کمبود کادر هیات علمی واحدها جبران شود. از بین 100 رشته موجود علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی حدود 15 رشته از واحدها با کمبود هیات علمی مواجه هستند که اگر تا شهریور ماه آینده تعداد اعضاء هیات علمی خود را به حد نصاب نرسانند، با توجه به نظر مساعد ریاست دانشگاه پذیرش دانشجو در آن واحدها صورت نمی گیرد.

او همچنین در این جلسه گفت: خوشبختانه حدود 85 درصد واحدهای مجری علوم پزشکی دارای شرایط مناسب برای ترتیب نیروی انسانی و دانشجویان هستند.

او در پایان ضمن اشاره به تغییرات اساسی در بیمارستان ها که منجر به اخذ «رتبه یک» 6 بیمارستان تابعه دانشگاه آزاد اسلامی شد، گفت: حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در طی دو سال اخیر تلاش های زیادی در جذب هیات علمی رشته های علوم پزشکی داشته است. به نحوی که در سفری که دو روز گذشته به یزد صورت گرفت گزارشی مبنی بر جذب 15 عضو هیات علمی علوم پزشکی در واحد یزد داده شد که بسیار خوب و امیدوارکننده است.

ابطحی گفت: در سال پیش رو، این حوزه قصد دارد پذیرش دانشجو در رشته مامایی را در دانشگاه آزاد اسلامی را کاهش و پذیرش دانشجو در رشته های جدید و موجود دیگر را افزایش دهد.

او از راه اندازی مرکز مهارتهای بالینی در زاهدان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با راه اندازی این مرکز یکی از بهترین مرکزهای مهارت های بالینی را در اختیار خواهیم داشت که مکانی برگزاری آزمون های آسکی نیز می شود.

20103

کد خبر: 607765

وب گردی

وب گردی