مسعود پزشکیان: تصویب برجام در مجلس نهم جزء اتفاقاتی است که در تاریخ ثبت می‌شود

نماینده مجلس نهم در رابطه با تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی گفت:  عده ای از ناراحتی داد می زدند،گریه می کردند و عده ای خوشحال بودند؛ 180 درجه نگاه ها و تصمیم گیری ها با هم تفاوت داشت و در هیچ یک از صحن های مجلس چنین اتفاقی نیفتاده بود.

مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دوره‌های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: اتفاقی که سال های طولانی بود در رابطه با بحث تحریم ها و روابط نامناسبی که بین ایران و کل دنیا ایجاد شده بود با اجراییی شدن برجام مرتفع شد. کاری که در برجام صورت گرفت تا حدودی این یخ را آب کرد و ارتباطات را میان ایران و کشورهای دیگر برقرار کرد.

وی با اشاره به نصویب برجام در مجلس نهم ادامه داد: اتفاق مجلس در این رابطه کار ماندگاری بود, جزو اتفاقاتی است که در تاریخ از آن می توان نام برد، بقیه مجلس ها چنین مصوبه و وضعیتی نداشته اند. در بقیه مسایل موضوع عادی بود؛ کارهای برجسته خاصی انجام ندادند که بگوییم که این مجلس با مجلس های قبلی خیلی اختلاف داشته است.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما فرصت های زیادی برای ارتباط با کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری داریم ادامه داد: ما الان فرصت های زیادی در همه زمینه ها برای ایجاد ارتباط, انتقال تکنولوژی, مشارکت و سرمایه گذاری بازارهای جهانی و خیلی کارهای دیگری که اقتصاددانان و سیاستمداران بهتر می توانند تحلیل کنند داریم.

پزشکیان ادامه داد: البته می توان گفت این تهدید وجود دارد که بازار ما بازاری شود برای همان کشورها به جای این که بتوانیم از تکنولوژی های آنها استفاده کنیم. نهایتا اگر هشیارانه عمل شود، منافع متقابل در نظر گرفته شود, هم آنها بهره ببرند و هم ما موفقیت بیشتر خواهد بود؛ وگرنه به این امید باشیم که بازار بیاید، جنس بیاید و یا مثلا بخواهیم فقط ما منفعت ببریم این معامله صورت نمی گیرد.

وی افزود: با ارتباطاتی که ایجاد شد تنش های منطقه ای و اختلافات کاهش پیدا کرد و آرامش را در منطقه ایجاد کرد؛ نهایتا میدان کاری است که بسیار باز شده و رقبای ما ناراحت هستند و هم ما فرصت هایی داریم که از آنجا جلو بیفتیم و هم می توانیم تهدیدهایی را درست کنیم که برای خود و منطقه باعث چالش های بزرگی ایجاد شود.

وی افزود: تصمیم گیران اصلی مملکت باید روی این موضوع دقیق تر, هشیارانه تر تصمیم بگیرند , اختلافاتی که در داخل کشور آشکار و پنهان وجود دارد را براساس علم و هوشیاری حل کنند.

وی تاکید کرد: توصیه مقام معظم رهبری هم که فرمودند سال «سال همدلی و همیاری دولت و ملت»بود، بالاخره باید مراعات کنند که مشکلی ایجاد نشود.

نماینده مجلس نهم در پایان به خاطره ای از مجلس نهم اشاره کرد و گفت: خاطره بیشتر رای گیری ها، بحث ها و دعواهایی که بر سر برجام در صحن مجلس و بیرون از مجلس بود، اتفاقاتی که در ذهن ماند و از یاد نرفت. عده ای از ناراحتی داد می زدند،گریه می کردند و عده ای خوشحال بودند؛ 180 درجه نگاه ها و تصمیم گیری ها با هم فرق داشت،در هیچ یک از صحن های مجلس چنین اتفاقی نیفتاده بود.

202/201

کد خبر: 607857

وب گردی

وب گردی