فروش واحدهای بدون متقاضی مسکن مهر در سال 95

عضو هیات مدیره شرکت عمران و بهسازی، گفت: با برداشتن شروط سه گانه مسکن مهر، واحدهای بدون منتقاضی ابتدای سال 95 بفروش می رسد.

به گزارش ایسکانیوز، حبیب الله طاهرخانی، افزود: در شهرهای جدید متولی 400 هزار واحد مسکونی مسکن مهر هستیم و 200 هزار واحد آن تاکنون واگذار و در 18 شهر جدید 200 هزار واحد آن باقیمانده که 60 هزار واحد آن بدون متقاضی است.

وی ادامه داد: از 200 هزار واحد باقیمانده مسکن مهر 140 هزار واحد آن متقاضی موثر دارد و باید تحویل داده شود.

طاهرخانی، درباره شرایط فروش واحدهای بدون متقاضی تصریح کرد: در قالب دستورالعمل جدیدی که هیئت وزیران مصوب کرد واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی با شرایط آسان تر عرضه می شود.

طاهرخانی، تصریح کرد: پرونده های فاقد متقاضی در شهرهای مختلفی وجود دارد و یکی از دلایل اصلی آن مکان یابی نامناسب است به طور مثال در شهرهای شیرین شهر، ورامین، بینالود، بخشی از هشتگرد که بارگذاری آن زیاد وحدود 55 هزار واحد بود الان 38 هزار واحد متقاضی دارد و باقیمانده فاقد متقاضیاست، شهر مجلسی و چند شهر دیگر به دلیل مسافت های طولانی، مکان یابی نامناسب از اقبال مردم برخوردار نبود و با اینکه تسهیلات مسکن مهر را مصرف کردند به علت نبود متقاضی همین طور باقی مانده است.

وی افزود: برای اینکه مسکن مهر شامل افراد شود شروط 4 گانه ای حضانت، تاهل، اقامت و نداشتن سابقه مالکیت شرایط مسکن مهر برداشته شده است.

طاهرخانی تاکید کرد: مصوبه هیئت وزیران همه شروط را به جز( فرم ج) برداشته است و دستورالعمل تهیه و فهرست پروژه های اطلاع رسانی عمومی خواهد شد و مردمی که تمایل دارند می توانند به نوعی اعلام آمادگی کنند و از ابتدای 95 این طرح اجرایی خواهد شد.

طاهرخانی افزود: مسکن مهر فاقد متقاضی اگر داخل شهرها یا نزدیک بافت ها بنا می شد متقاضی هم می داشت و سرمایه ها معطل نمی ماند.

وی افزود: ممکن است با تسهیل شرایط بخشی از مسکن مهر فروش برود.

طاهرخانی تاکید کرد: در مجموعه شهرهای جدید تا پایان سال 95 از 140 هزار واحد باقی مانده بیش از 100 هزار واحد آن واگذار می شود و 40 هزار واحد آن تا خرداد 96 تحویل داده می شود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید ادامه داد: 40 هزار واحد مسکن مهر باقی مانده به دلیل مشکلات عمده از جمله مشکلات با تعاونی ها و مشکلات قراردادی است و برخی از پروژه ها به معارض خورد یعنی اراضی دولتی بوده و حقیقی حکم گرفته و پروژه ها متوقف شده است که پروژه های خاصی است و بخش محدودی به 96 منتقل می شود.

وی ادامه داد: اعتبار پروژه های مسکن مهر عموما از محل تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان است و در مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید از منابع داخلی شرکت عمران استفاده می کنیم و با روش های دیگر از جمله فروش واحدهای تجاری بخشی از هزینه ها را تامین می کنیم.

طاهرخانی تصریح کرد: 2 سیاست کلان در خصوص افرادی که آورده را تکمیل نکردند فداریم که به پروژه های با پیشرفت فیزیکی کمتر منتقل می کنیم و به دلیل احترام به کسانی که عمل می کنند، گروهی که عمل نکردند حذف خواهند شد.

وی افزود: نوع ارتباط با متقاضیان از طریق سیستم های پیامک است و در برخی از شهرها متقاضیان کارتابل اختصاصی دارند که اطلاعیه ها در کارتابل اختصاصی می رود.

طاهرخانی ادامه داد: نقل و انتقال ثانویه مسکن مهر قانونی شده است و انجام می شود.

وی افزود: تعاونی ها چارچوب های خاص خودشان را دارد ما فقط زمین در اختیارشان قرار دادیم و اعضا را خودشان معرفی می کنند و نظارت ما محدود است مگر اینکه مشکلات حادی پیش آید که بررسی می کنیم.

کیفیت مسکن مهر

طاهرخانی تصریح کرد: نظارت مضاعف بر کیفیت داریم و پیمانکاران موظف هستند که 5 سال بعد از ساخت، مشکلاتی را که پیش می آید، تضمین کنند.

401/602

کد خبر: 607960

وب گردی

وب گردی