محسنی ثانی: رزمایش موشکی سپاه ارتباطی با برجام ندارد/ استراتژی کلی جمهوری اسلامی دفاعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر آنچه که در رزمایش های نیروهای نظامی صورت می گیرد در راستای ارتقای بنیه دفاعی کشور است.

محمدرضا محسنی ثانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز با اشاره به جوسازی برخی کشورهای منطقه درباره آزمایش موشکی اخیر سپاه پاسداران در رزمایش اقتدار ولایت که آن را نقض برجام خوانده بودند، گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با برجام ندارد.

وی افزود: آنچه در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تصریح شده این است که نمی توانیم موشک های بالستیکی را آزمایش کنیم که تنها قابلیت حمل کلاهک هسته ای داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با بیان اینکه آنچه ما در حال حاضر در راستای ارتقای بنیه دفاعی خود انجام می دهیم،هیچ ارتباطی با نوع سلاح هایی که بتواند دربرگیرنده حمل کلاهک های هسته ای باشد نیست، تصریح کرد: اقدامات دشمن تنها فضاسازی است که در این زمینه انجام می شود.

محسنی ثانی تصریح کرد: طبیعتا اقتدار رو به تزاید جمهوری اسلامی ایران عوامل استکبار و آنهایی که سمت و سوی جهت گیری های سیاسی و حمایتی خود را از فلسطین برگردانده اند و در جهت منافع صهیونیست ها کار می کنند بر آن داشته است که این فضای سازی را بوجود آورند تا بتوانند همان راهبرد ایران هراسی را که مدت هاست کلید زده اند دنبال کنند، از این رو، این نوع فضاسازی ها بیشتر جنبه سیاسی و تبلیغاتی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این که می گویند این موشک ها می تواند خطری برای امنیت اسرائیل باشد، در راستای جنگ روانی تعریف می شود؟ گفت: استراتژی نظامی ما کلا بر مبنای دفاعی است و طبیعتا هر آنچه که در این رزمایش ها انجام می گیرد در ر استای ارتقای بنیه دفاعی کشور است.

وی ادامه داد: به هیچ عنوان سابقه ندارد که ما خواسته باشیم به کشوری حمله کنیم و همواره در موضع پدافندی بوده ایم، و در حال حاضر نیزهمه سازو کارهای ما برای ارتقای وضعیت پدافندی و دفاعی است اما در عین حال این آمادگی را داریم که اگر تعرضی به کشورمان انجام گیرد از موضع دفاعی و پدافندی بتوانیم پاسخ متناسب و مقتدرانه تری را به آن بدهیم.

201/204

کد خبر: 607989

وب گردی

وب گردی