در ایران 600 هزار خیر مدرسه ساز  ودر  دنیا 1000 خیرمدرسه ساز وجود دارد/ایرانی ها در ارتقای فرهنگ و دانش پیشتازند

بدون شک مقوله دانش و فرهنگ برای هر ایرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای ازتقای دانش از هیچ کوششی فروگذار نمی کننداما قریب به اتفاق مردم و مسئولان می دانند که اگر کمک خیرین مدرسه ساز نبود قطعا در ساخت مدارس و واحدهای آموزشی با مشکل جدی روبرو بودیم.

زهره حاجیان- ایسکانیوز : دکتر محمد رضا حافظی برای اهالی علم و دانش نامی آشناست و هر جا که نامی از مدرسه و ساخت مدرسه باشد اسم او اولین گزینه ای است که به ذهن ها می آید . مصاحبه عیدانه ایسکانیوز را با رییس جامعه خیر ین کشور را بخوانید :

رییس جامعه خیرین کشور 85 ساله کار خیرین را چگونه ارزیابی می کند ؟

ملت ما ملتی فرهنگ دوست هستند ارتقای کشور در ارتقای دانش بچه ها کشور است و خیرین مدرسه ساز با درک شرایط موجود کشور هر روز بیشتر از گذشته در این صحنه حضور پیدا کردند و با مشارکت و همکاری یکدیگر افتخار بیشتری برای کشور بزرگمان کسب کردند.

در میان این همه موضوع برای انجام کار خیر چرا کار مدرسه سازی؟

باید بگویم اساس توسعه پایدار همه جانبه در هر کشوری آموزش بچه ها آن کشور است. هر کشوری انسان هایش دارای علم و دانش باشد ارتقاع همه جانبه هم به دنبالش خواهد بود بحمدالله ملت ما این راه را پیدا کردند و با عشق و علاقه وافر در صحنه حضور پیدا کردند و سرمایه گذاری می کنند تا جایی که مقام معظم رهبری خطاب به جامعه خیرین مدرسه ساز که من به نمایندگی از آنها حضور داشتم فرمودند: بعد از انقلاب جامعه خیرین مدرسه ساز پدیده ای مبارک است که در کشور به وجود آمد و باز فرمودند: نمونه بارز سپردن کار مردم به مردم همین عمل خیرین مدرسه ساز است که با عشق و علاقه در صحنه حضور دارند و مشارکت می کنند .

آیا آماری در مورد تعداد خیرین در کشور وجود دارد ؟ و اینکه خیرین چه تعداد مدرسه ساختند؟

بله .بیش از 600 هزار خیر در داخل کشور و 1000 خیر در سراسر جهان داریم. در این میان خیری داریم که با پول قلکش به ارزش یک آجر در این صحنه مشارکت کرده و خیری داریم به نام دکتر مصلی نژاد که با 200 میلیارد در این صحنه فرهنگی مشارکت کرده است البته آقای مصلی نژاد در حدود 39 مدرسه ساخته که شبیه به دانشگاه است و مجهز به آخرین امکانات آموزش است و جالب اینکه تمام تجهیزات را خودش نصب می کند.

در تهران وضعیت چطور است ؟

خیرین 309 مدرسه که در شهر تهران احداث کرده اند.

ارتباط خیرین پس ازساخت واحد های آموزشی با مسئولان با مدارس چگونه است ؟

واقعیت این است که خیرین با مدارس احداثی خودشان بیگانه شده بودند یعنی واقعا به علت عدم توجه مسئولان امر، خیرین رابطه شان را با مدارس احداثی خودشان قطع شده بود و مجمع خیرین تهران به این نتیجه رسید که باید زمینه ای برای آشتی خیرین با مدارس احداثی خودشان فراهم کند و جشنواره ای برگزار کردند و مسئولان با 309 خیر مدرسه ساز آشنا شدند و معلمان و اولیا و مربیان مدرسه و دانش آموزان عزیز در این جشنواره حضور فیزیکی داشتند و از خیرین تجلیل کردند و تاثیر این جشنواره به اندازه ای بود که خیرین دوباره حاضر شدند تا این امر سرمایه گذاری کنند و راضی شدند در این امر مقدس شرکت کنند.

چرا این ارتباط قطع شده بود ؟

دلیل مهمی نداشت جز کم توجهی و مسئولان باید توجه داشته باشند تا خیرین را دعوت کنند و آنها حضور داشته باشند چرا که خداوندی که بندگان را خلق کرده این نیاز را گذاشته است و می فرماید اگر بر نعمت من شکرگزاری کنید بر نعمتهای شما می افزاییم. خالق این را می گوید مخلوق هرچقدر تشویق شود درآن هدف بیشتر علاقه پیدا میکند تا ادامه دهد.

105105

کد خبر: 608004

وب گردی

وب گردی