پاسخ شورا به ایرادات فرمانداری/ درخواست بازبینی فیلم جلسات شورا

اعضای شورای شهر پاسخ ایرادات فرمانداری به لایحه بودجه سال 95 شهرداری تهران را تصویب کردند .

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهل و ششمین جلسه رسمی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران درپاسخ به اعتراض فرمانداری به مصوبه بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه گفت: بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران در چارچوب مصوبه سیاست‌های اجرایی بودجه سال ۱۳۹۵ شورای اسلامی شهر تهران و همچنین بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری‌های کشور تهیه و تنظیم شده است.

او ادامه داد : بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران در چارچوب مصوبه سیاست‌های اجرایی بودجه سال ۱۳۹۵ شورای اسلامی شهر تهران و همچنین بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری‌های کشور تهیه و تنظیم شده است.

دبیر در خصوص اعتراض فرمانداری تهران در مورد تاخیر در زمان تحویل بودجه مصوب شهرداری تهران اینطور توضیح داد: درشورای شهر تهران برای اولین بار بودجه شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته وهمچنین بودجه شورای اسلامی شهر تهران را بطور همزمان بررسی و به تصویب رسانده‌ایم و تاخیر به بوجود آمده (دوروز) بدلیل مصادف بودن سی‌ام بهمن ماه با روز جمعه بود.

او درباره تفاوت اعتبارات تملک دارایی‌های مالی بودجه سال ۱۳۹۵ شهرداری تهران اظهار داشت: با مصوبه برنامه پنج ساله دوم شهرداری تهران ناشی از کاهش سقف بودجه شهرداری تهران در سال ۱۳۹۵ نسبت به پیش بینی برنامه است و شهرداری تهران موظف است حداکثر تا سقف سی و پنج درصد از برنامه و بودجه سال ۱۳۹۵ را بصورت غیر نقدی عمل کند.

دبیر همچنین در خصوص اعتبارات پیش بینی شده شهرداری تهران گفت: اعتبار پیش بینی شده، مبلغی است که شهرداری تهران مکلف است مستقیما به حساب انجمن کتابخانه‌های شهر تهران واریز نماید.

او درباره برنامه و بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گفت: برنامه و بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران همانند سال‌های گذشته به همراه سایر موسسات فرهنگی به تصویب شورای اسلامی شهر تهران رسیده و موسسات مذکور موظف هستند برنامه‌های اجرایی خود را تا پایان فروردین ماه ۱۳۹۵ به تایید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی برساند و این موضوع ارتباطی به دوره عملکرد بودجه ندارد.

دبیر در خصوص سایر موارد قید شده در نامه فرمانداری گفت: مسئولان اجرایی شهرداری تهران و سایر واحدهای سازمانی در اجرای مفاد بودجه موظف هستند مقررات مالی قید شده در آیین نامه مالی شهرداری‌ها، آیین نامه معاملات شهرداری تهران و بخشنامه بودجه شهرداری‌های کشور را رعایت نمایند.

محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در قالب تذکری گفت: هر چند تعداد ایراد های گرفته شده به بودجه کم است اما حجم بزرگی از بودجه را شامل می شود.

او گفت: علاوه بر این موضوع اعداد ارائه شده در مواردی همچون نگهداری فضای سبز، رفت و روب شهری، برف روبی، طرح جامع و تفصیلی پسماند، مدیریت پیشگیری و سد معبر با مصوبه شورای شهر تهران دارای تفاوت است و رقم های پیشنهادی شهرداری بوده است.

حقانی با بیان اینکه من شهردار را فرد زحمت کشی می دانم گفت: آنچه در بودجه شهرداری مورد تصحیح قرار گرفته است به سرجمع اعتبارات باغات و مترو افزوده شده است که با این اقدام به جای خود بازگشته است.

او همچنین خطاب به مهدی چمران گفت: از شما به عنوان چهره ای ارزشی می خواهم به این موضوع پاسخ دهید.

عضو شورای شهر تهران افزود: اعداد و ارقامی که در کمیسیون سلامت شورا تایید و به تصویب کمیسیون تلفیق نیز رسید، پس از جا بجایی به شهرداری ابلاغ شده است.

حقانی با بیان اینکه فیلم جلسات و مباحث مطرح شده در خصوص مصوبات لایحه بودجه موجود است، خواهان نمایش گزارش مفصل این جلسات در صحن علنی شورا شد.

او گفت: همه مصارف و هزینه های شورا باید در صحن مطرح شود اما مصارف شورا در صحن مطرح نشده است.

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر نیز از رئیس شورا خواست تا به اعتراض عضو دیگر شورای درباره تصویب نشدن لایحه مصارف بودجه شهرداری تهران در صحن شورا، پاسخ دهد.

سالاری با اشاره به نامه اعتراض محمد حقانی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر به فرمانداری تهران افزود: اگر لایحه مصارف بودجه در صحن شورا تصویب شده، پاسخ اعتراض عضو شورا باید داده شود.

او گفت: این موضوع در رسانه ها مطرح شده و پاسخگویی به آن ضرورت دارد.

احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر نیز در ادامه این جلسه پیشنهاد کرد: اعضای شورا در جلسه ای خصوصی از یکدیگر حلالیت کرده و اعتراضات مطرح شده را مورد بحث و بررسی قرار دهند.

محمد حقانی عضو شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته با ارسال نامه ای به فرمانداری تهران از رییس شورا به دلیل بررسی نشدن لایحه مصارفه بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران در صحن علنی شورا شکایت کرد.

در پایان این اصلاحیه‌ها به رای‌گیری گذاشته شد که با نظر موافق اعضای شورای اسلامی شهر تهران همراه بود.

در آخرین جلسه سال ۹۴ شورای شهر تهران بررسی طرح صیانت و حفاظت از باغات و اراضی مزروعی شهر تهران که به پیشنهاد کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و سلامت برای بررسی بیشتر به صحن آورده شد به علت پیچیدگی موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های مربوطه برگردانده شد.

همچنین طرح الزام شهرداری تهران به عدم اعطای پروانه ساخت‌وساز و پیگیری ضبط املاکی که در آن به صورت غیرقانونی اقدام به تخریب فضای سبز و قطع درختان نموده‌اند نیز برای بررسی به کمیسیون معماری و شهرسازی برگردانده شد.

با اینکه جلسات شورای شهر از ساعت ۸ تا ۱۲ ادامه دارد اما مهدی چمران در ساعت ۱۱ از خبرنگاران درخواست کرد جلسه را ترک و مابقی جلسه به صورت غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد.

105105

کد خبر: 608013

وب گردی

وب گردی