معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد: بهره‌بردای از سامانه حمل ونقل کابلی دانشگاه در سال 95/آخرین وضعیت تجمیع واحدهای دانشگاه آزاد در سال 94

معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه مهم سال 95 خبر داد و گفت: بهره‌بردای از سامانه حمل و نقل کابلی در واحد علوم و تحقیقات همزمان با آغاز سال تحصیلی یکی از برنامه های مهم دانشگاه است که برای نخستین بار در ایران از تله کابین نه فقط به عنوان یک تفریح بلکه به عنوان یک روش سازگار با محیط زیست و روش مدرن حمل و نقل عمومی و غیرتفریحی استفاده می‌شود.

محسن هاشمی، در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: مدیریت دانشگاه در دوره جدید در شرایطی فعالیت خود را آغاز کرد که طی سی سال قبل، حدود نه و نیم میلیون متر مربع ساختمان و 35میلیون متر مربع محوطه مورد بهره برداری قرارگرفته و حدود دو میلیون و پانصد هزار متر مربع پروژه نیمه تمام که اکثرا بخاطر شرایط خاص اقتصادی کشور در رکود و تعلیق بسر می‌برد، برجای مانده بود.

او بیان کرد: اولویت نخست تعیین تکلیف و تکمیل این پروژه‌ها بود که خوشبختانه این روند با موفقیت تاکنون انجام شده است، به نحوی که حدود 600 هزار مترمربع ساختمان و 500 هزار مترمربع فضای باز تا پایان سال گذشته (1393) تکمیل وبهره برداری شد و در سال 94 نیز بیش از 400 هزار مترمربع ساختمان و دویست هزار مترمربع محوطه تکمیل شد.

معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: براین اساس از یک میلیون وششصد هزار مترمربع پروژه ساختمان نیمه تمام و 900 هزار مترمربع محوطه نیمه تمام، تا پایان امسال، بیش از یک میلیون مترمربع ساختمان بهره‌برداری و هفتصد هزار مترمحوطه نیز تکمیل می‌شود که دستاورد بزرگی برای دانشگاه آزاد اسلامی، آنهم در شرایط رکود اقتصادی و بحران پروژه‌های نیمه تمام در کشور است.

هاشمی جهت گیری به سمت ایجاد درآمد پایدار برای توسعه دانشگاه و کاهش اتکا به شهریه جهت فعالیت‌های زیربنایی وتوسعه ای را رخداد مهم دیگر در حوزه معاونت عمرانی دانست و افزود: استفاده بهینه از زیرساخت های دانشگاه در راستای تحقق درآمد پایدار در بخش گردشگری نیز یکی دیگر از تحولات مهم بود که با تاسیس شرکت گردشگری دانشگاه آزاد اسلامی، اجرای پروژه سامانه حمل و نقل کابلی در واحد علوم وتحقیقات و تاسیس منطقه گردشگری حصارک، گام‌های نخست آن به خوبی برداشته شد.

او ادامه داد: پروژه‌های تجمیع در تهران نیز یکی دیگر از اقدامات مهم سال گذشته در حوزه معاونت عمرانی بود که در پروژه تهران شمال بصورت جدی در حال انجام است و امیدواریم در سال آینده تجمیع واحد علوم پزشکی و تهران جنوب وارد مراحل اجرایی شود و تجمیع سازمان مرکزی نیز با انتقال به ساختمان در دست ساخت به پایان برسد.

معاونت عمرانی با بیان اینکه تجمیع در واحد تهران مرکز و تهران غرب هنوز به تصمیم قطعی نرسیده است، گفت: مهمترین برنامه معاونت عمرانی، تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی است که دارای اولویت برای دانشگاه هستند و پیش بینی می‌شود در سال آینده حدود 300 هزار مترمربع از پروژه‌های نیمه تمام باقی مانده تکمیل و بهره برداری شود و حدود 300 هزار مترمربع از آن نیز که دارای پیشرفت کمی بوده و به آن نیازی جدی وجود ندارد از سوی مدیریت دانشگاه و واحد تعیین تکلیف خواهند شد.

هاشمی گفت: برنامه مهم دیگر بهره‌بردای از سامانه حمل و نقل کابلی در واحد علوم و تحقیقات همزمان با آغاز سال تحصیلی است که برای نخستین بار در ایران از تله کابین نه فقط به عنوان یک تفریح بلکه به عنوان یک روش سازگار با محیط زیست و روش مدرن حمل و نقل عمومی و غیرتفریحی استفاده می‌شود و دانشجویان و کارکنان واحد علوم وتحقیقات و سازمان مرکزی از این سیستم برای تردد استفاده خواهند کرد.

او در رابطه با برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در سال 95 گفت: برنامه مهم دیگر معاونت عمرانی در سال آینده ایجاد جهش در فرایند تجمیع واحدها در کلانشهر تهران است، که امیداوریم با اجرای آن و افزایش زیرساختهای آموزشی، مزیت دانشگاه آزاد اسلامی در رقابت با سایر دانشگاهها بهبود چشمگیری یابد.

معاونت عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: همچنین با افزایش شتاب اجرای سیاست راهبردی تامین درآمد پایدار برای دانشگاه، استفاده از امکانات وظرفیت دانشگاه در جهت کاهش اتکا به شهریه ممکن شده و پروژه‌های سرمایه گذاری ومشارکتی در این چارچوب از 8پروژه فعلی به 20 پروژه در سال 1395 افزایش یابد. بهره‌برداری از سالن همایش بزرگ چند منظوره در طبقه آخر پارکینگ طبقاتی که امکان برگزاری همایش‌هایی با ظرفیت بیش از 1200 نفر و نمایشگاه های بزرگ را فراهم می آورد از دیگر برنامه‌های سال آینده است.

20101

کد خبر: 608065

وب گردی

وب گردی