اپل واچ جان پیرمرد 62 ساله را نجات داد

ساعت «اپل واچ» (Apple Watch) این بار هم جان یک انسان دیگر را نجات داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دیجی کالا، همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، داخل اپل واچ یک کنترل‌کننده‌ ضربان قلب وجود دارد که ضربان قلب فردی که آن را به دست بسته اندازه می‌گیرد. در گذشته هم در مواردی مشابه چنین محصولاتی در هنگام قرار گرفتن قلب در وضعیت غیرطبیعی توانستند جان استفاده‌کنندگان‌شان را نجات بدهند. این بار هم یک اتفاق مشابه رخ داده است.

براساس یک گزارش منتشر شده در روزنامه The Sun، «دنیس انسلمو» 62 ساله می‌گوید در باغچه خانه‌اش مشغول کار بوده و پس یک استراحت کوتاه با هشدار ساعت‌اش مواجه می‌شود. او با چک کردن ساعت متوجه شده شدت ضربان قلبش حدودا 4 برابر وضعیت معمول است. پس از تماس با امدادگران او به سرعت به بیمارستان منتقل شده و جراحان انسداد در عروق او را برطرف می‌کنند. تکنسین اورژانس درباره‌ چنین مواردی می‌گوید وقوع ناگهانی چنین ضربان بالایی می‌تواند نشانه حمله قریب الوقوع قلبی باشد.

انسلمو خود درباره‌ این واقعه گفته:پزشکان به من گفتند اگر به خانه رفته و خوابیده بودم (همان کاری که خیلی از آدم‌ها در این شرایط انجام می‌دهند) به احتمال زیاد در نیمه‌های شب دچار یک حمله قلبی دیگر می‌شدم. حمله‌ای که در اغلب موارد کشنده است.

باید از وجود چنین امکانی در اپل واچ که می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد خوشحال بود.

20103

کد خبر: 608164

وب گردی

وب گردی