مناسب نبودن مراکزاقامتی برای  معلولان

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان با اشاره به اینکه مراکز اقامتی کشور برای استفاده معلولان مناسب نیستند، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید نسبت به این موضوع اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر علی‌همت محمودنژاد در مورد استفاده معلولان از مراکز اقامتی در ایام نوروز گفت: در آستانه سال نو و سفر، فضاهای اقامتی کشور برای معلولان مناسب نیستند.

او با انتقاد از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: متاسفانه هیچ انگیزه جدی برای مهیا کردن فضاهای اقامتی و سیاحتی برای معلولان در سازمان گردشگری وجود ندارد.

محمودنژاد گفت: در قانون حمایت از حقوق معلولان به صراحت از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آمده است که ضمن نیم‌بها بودن بلیت مراکز فرهنگی و تاریخی برای معلولان نسبت به دسترسی به این مراکز اقدام کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق معلولان گفت: متاسفانه سازمان گردشگری علی‌رغم تمام تبلیغاتی که در خصوص سفرکارت‌ در سال‌های گذشته داشته است، تاکنون هیچ معلولی نتوانسته از آن بهره‌مند شود.

او از رئیس سازمان بهزیستی نیز درخواست کرد تا با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نسبت به مناسب‌سازی هتل‌ها و دسترسی معلولان به آن اقدام کند تا سازمان میراث فرهنگی ملزم به اجرای آن شود.

محمودنژاد گفت: همچنین هیچ خودروی بین شهری نیز وجود ندارد که معلولان بتوانند در ایام نوروز با آن سفر کنند، این در حالی است که در کشورهای دیگر دو صندلی اول خودروها برای استفاده معلولان در نظر گرفته شده است.

او گفت: امیدواریم در سال آینده نیازهای معلولان نیز دیده شود و مسئولان و همچنین مردم توجه ویژه‌ای به این قشر داشته باشند.

105105

کد خبر: 608168

وب گردی

وب گردی