مراسم پایان سال در واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزارشد

این مراسم با حضور کارکنان و اعضای هیات رئیسه واحد یادگار امام(ره) شهرری در سالن اجتماعات خوارزمی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم که با حضور کارکنان و اعضای هیات رئیسه واحد یادگار امام(ره) شهرری در سالن اجتماعات خوارزمی برگزار شد، سید فرج الله موسوی با ابرازخرسندی از حضور در جمع کارکنان واحد یادگار امام(ره) شهرری با اشاره به اینکه روز25 اسفند بنام روز بزرگداشت پروین اعتصامی، شاعر پرآوازه کشور نامگذاری شده است، این شاعر بزرگ و نامی کشور را از سرمایه های بزرگ ادبی کشور دانست و گفت: ایشان از ابتدا طفلی باهوش و متفکر بوده است که به ‌ندرت در جرگه‌ی سایر اطفال وارد و در مجالس درس و بحث، همیشه از سایرین پیش بوه است و از کودکی شروع به شعر‌گفتن نموده است .

سیدفرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) شهرری با ابراز رضایت از عملکرد یکساله مدیران اجرایی و کارکنان این واحد دانشگاهی و تقدیر از تلاش های صورت گرفته آنها در یکسال گذشته به تشریح اهم مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف در این واحد دانشگاهی پرداخت و گفت: خوشیختانه در یک سال گذشته با یاری خداوند متعال و تلاش همه همکاران در این واحد دانشگاهی، اقدامات مهمی انجام شده که به اختصار به قسمت هایی از این فعالیتها می پردازیم .

رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهر ری در ابتدا به فعالیتهای انجام گرفته در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: اخذ مقام بر‌تر کشوری در جشنواره علمی، پژوهشی و فناوری (فرهیختگان) برای نخستین بار از سوی این واحد دانشگاهی و دریافت تندیس از دستان آیت الله هاشمی رفسنجانی، اخذ مجوز راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان به عنوان نخستین واحد دانشگاهی در سطح استان تهران و کسب مقام‌های بر‌تر در نمایشگاه‌های مختلف برگزار شده از جمله این موفقیتها است.

او با توجه افتتاح مرکز رشد واحدهای فن‌آور این واحد دانشگاهی با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تولید مرکب معطر کپی پرین‌تر نانو دوستدار محیط زیست؛ تولید صنعتی رزین فنول- فرمالدئید محلول در آب ریسولی؛ تولید شیرآلات صنعتی پیشرفته؛ طراحی، ساخت و تولید هواپیماهای بدون سرنشین، عمودپرواز‌ها، ربات‌های زمینی و شناورهای زیرسطحی در حوزه‌های تجاری و دفاعی؛ طراحی، تولید و پیاده‌سازی مواد و سامانه‌های پیشرفته تولید محصولات ارگانیک گیاهان دارویی، ادویه‌ای و معطر؛ تولید صنعتی تاچ پنل، سیستم هوشمند کنترل برق ساختمان و تولید نانو الیاف سلولز میکروبی تکمیل شده با مواد آنتی بیوتیکی از جمله موفقیت‌ها و دستاوردهای است که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و مرکز رشد واحدهای فن آور در این واحد دانشگاهی به دست آمده است.

این مسئول در ادامه به فعالیت‌ها و اقدامات علمی صورت گرفته در قسمتهای باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان واحد، اداره طرح و برنامه و بودجه، مراکز تحقیقاتی آمایش سرزمین و اکوفیزیولوژی اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش‌های پژوهشی، افزایش مقالات ISI و ISC استادان، ساماندهی و آماده‌سازی بیش از ۵۰۰۰ جلد منابع اطلاعاتی، عقد تفاهم نامه های منعقد شده با شرکتها و سازمانهای دولتی نیز از دیگر اقدامات حوزه پژوهش است که همه این اقدامات در سایه برنامه ریزی و تلاش همکاران این واحد دانشگاهی صورت پذیرفته است.

رئیس واحد یادگار امام (ره) شهرری به عملکرد مطلوب اداره کل دفتر حراست واحد در تامین نظم و برقراری امنیت در این واحد دانشگاهی و تلاش و مدیریت کارآمد دکتر سید محمد رضا میرخان مشاور رئیس و مدیر کل حراست واحد اشاره کرد و افزود تمامی این اقدامات در راستای تامین امنیت دانشگاه که این مسائل بسیار مهم و قابل تقدیر است.

موسوی همچنین عملکرد قابل قبول معاونت اداری و مالی در خصوص پرداخت به موقع حقوق و مزایای کارکنان را یادآور شد و گفت: پرداخت به موقع وام به کارکنان، اعضای هیات علمی و دانشجویان واحد، کسب رتبه اول جذب ریالی اعتبارات وام شهریه صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در بین واحدهای بسیار بزرگ توسط صندوق رفاه دانشجویی نیز از جمله خدماتی است که در حوزه اداری و مالی انجام گرفته است.

او همچنین به پرداخت وام های بلند مدت شهریه با باز پرداخت بعد از فراغت از تحصیل در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ به دانشجویان متقاضی اشاره کرد و گفت: در این راستا بالغ پنج میلیارد جذب و به ۵۵۰ نفر دانشجوی متقاضی در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی، ارشد و دکتری پرداخت شده است .

حجت الاسلام موسوی به اقدامات انجام گرفته در حوزه فرهنگی پرداخت و گفت : از جمله این اقدامات دیدار کارکنان و استادان با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی و همچنین برگزاری همایش‌های ملی دانشگاه و دفاع مقدس و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه با حضور هاشمی رفسنجانی، همایش ملی آئین‌های عاشورایی با حضور هیات‌های مذهبی سراسر کشور، افتتاح یادمان شهدای گمنام واحد با حضور میرزاده و سردار کارگر نیز از دیگر اقدامات فرهنگی است که در یکسال اخیر انجام پذیرفته است.

او با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه دانشجویی، گفت: تجهیز و افتتاح کامل کلینیک سلامت و قسمت مشاوره با حضور پزشک و مشاورین مجرب تمام وقت و همچنین افتخارات فراوان در رشته های محتلف ورزشی از جمله موفقیت‌های ورزشی این واحد دانشگاهی در یکسال اخیر بوده است.

موسوی با اشاره به فعالیتهای عمرانی واحد و با بیان اینکه با تامین هزینه‌های ساخت دانشکده علوم انسانی و پارکینک مسقف کارکنان و اعضای هیات علمی، کلنگ ساخت این مجموعه‌ها از سوی دکتر میرزاده در آبان سال جاری به زمین زده شد، گفت:طراحی و تهیه نقشه‌های ساختمان آموزشی با مساحت بیش از ۸۰۰۰ مترمربع، تهیه و طراحی نقشه‌های تبدیل ساختمان سوله نساجی به سالن ورزشی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع، احداث بناهای یادبود شهدای گمنام و محوطه سازی و فضای سبز آن به مساحت ۳۵۰۰ مترمربع نیز از مهم‌ترین اقداماتی عمرانی است که در این واحد صورت گرفته است.

او احداث فضاهای دانش بنیان واحد به مساحت ۶۰۰ مترمربع، افزایش فضای آموزشی ۲۰۰۰ مترمربع، ایجاد فضای سبز محوطه ۵۰۰۰ مترمربع، احداث پارکینگ کارکنان به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع، تعمیر و بازسازی فضاهای آموزشی به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و ایزولاسیون بام‌های ساختمان‌ها دانشکده‌ها به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه عمران دانست.

رئیس واحد دانشگاهی یادگار امام (ره) شهرری درباره عملکرد آموزشی این واحد دانشگاهی گفت: اخذ مجوز ۸۴رشته تحصیلی جدید در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی، کار‌شناسی ناپیوسته و کار‌شناسی ارشد و دکتری افزایش سطح کمی و کیفی آموزش از طریق جذب استادان باتجربه، افزایش فضا و تجهیزات آموزشی، بالا بردن کیفیت ارائه خدمات به دانشجویان از جمله اهم اقدامات آموزشی انجام شده است.

موسوی با توجه به ارتقای علمی اعضای هیات علمی واحد، گفت: در یک سال اخیر یک نفر از اعضای هیات علمی واحد به مرتبه استادی،12 نفر به مرتبه دانش یاری و ۲۹ نفر به مرتبه استاد یاری ارتقاء یافته‌اند.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالرضا فرهادیان معاون فرهنگی و دانشجویی واحد با اشاره روز بزرگداشت پروین اعتصامی در سخنانی به تشریح شخصیت این شاعر بنام کشور پرداخت.

فرهادیان در ادامه ضمن تقدیر از رهنمودها و راهنمایی های پدرانه و دلسوزانه سیدفرج الله موسوی و تقدیز از زحمات کارکنان واحد در تمامی قسمتها به تشریح اهم اقدامات انجام گرفته دریکسال اخیر در حوزه های دانشجویی و فرهنگی است.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام یاری خانی معاونت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد یادگار(ره) شهرری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم آل الله گفت: آنچه بصیرت و بینش این شهداء را ایجاد کرده حرکت آنها در محور ولایت و رهبری دینی است که در واقع مصداق جمله زیبای امام راحل است که فرمودند "پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد"می باشند.

یاری خانی در ادامه ضمن تقدیر از همکاری سیدفرج الله موسوی رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری و اعضای شورای فرهنگی با دفتر نهاد رهبری، به تشریح ارتباط تغییر طبیعت با تجدید حیات دوباره انسان پرداخت و بیان کرد: توجه به حیات دنیوی و اخروی انسان از شباهت قابل توجهی با تحول طبیعت در بهار برخوردار است؛ چراکه همانگونه درختان و مراتع در فصل بهار به ادامه حیات می پردازند انسان نیز در روز رستاخیز از حیات ابدی بهرهمند بوده و نتایج اعمال خویش را درآنجا می بیند .

در این مراسم برنامه های متنوعی همچون مسابقه حضوری، اجرای زنده موسیقی سنتی و هنرنمایی با سایه اجرا شد.

در پایان، به پاس زحمات بی شائبه کارکنان حوزه امور عمومی (خدمات) واحد لوح تقدیر و هدایایی از طرف موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری، اهدا شد و کارکنان و اعضای هیات رئیسه پس از اقامه نماز ظهر و عصر به ضیافت نهار نشستند.

این مراسم به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری برگزار شد.

20103

کد خبر: 608184

وب گردی

وب گردی