پزشکیان: اولویت مجلس دهم قانون و برنامه باشد/ لاریجانی در برجام از دولت دفاع کرد

نماینده مردم تبریز در مجلس می گوید: کسانی که بیکاری تورم و رکود را ایجاد کرده اند الان به این دولت اعتراض می کنند که چرا در کشور رکود و تورم وجود دارد؟!

مسعود پزشکیان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درباره اولویت مجلس دهم با بیان اینکه اولین اولویت باید اجرای قانون و برنامه باشد، گفت: ما باید بر اساس قوانین و سیاست های کلی مصوب حرکت کنیم و اگر بخواهیم آن را رها کنیم سیاست را رها کرده و حرف دیگری بزنیم و به گونه دیگری باید بدانیم که نمی توانیم نتیجه بگیریم.

وی افزود: بهتر است جهت گیری مان مشخص باشد چراکه اگر در گذشته نیز سیاست های کلی که رهبرانقلاب ابلاغ کرده و قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه را درست اجرا می کردیم، کشور نجات پیدا می کرد.

منتخب مردم تبریز در مجلس دهم تاکید کرد: متاسفانه ما قانون را رها می کنیم و راهی را می رویم که به سراب منتهی می شود و در نهایت نیز کاری در کشور انجام نمی شود.

وی در پاسخ به سئوالی درباره گزینه های مطرح شده برای ریاست آینده از جمله علی لاریجانی و محمدرضا عارف خاطرنشان کرد: به هرحال، لاریجانی در قضیه برجام از دولت دفاع کرد و تاوان این دفاع هم آن بود که در انتخابات مجلس دهم آقایان(اصولگرایان) فردی همچون لاریجانی را تحمل نکردند چراکه منطقی تر و درست تر کار کرد و حداقل با دولت همراهی کرد.

پزشکیان تصریح کرد: به نظر من در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت لاریجانی بیش از هرکسی از بیانات رهبر انقلاب در این رابطه تبعیت کرد تا کسانی که ادعای اصولگرایی داشته واحساس می کنند فرد دیگری هستند.

وی ادامه داد: ما ادعا داریم که سال وحدت و همدلی بین مردم و دولت است، ولی در همان سال بیشترین اختلاف و شکاف را بین دولت و مجلس و مردم ایجاد می کنیم و بعد هم می گوییم که طرفدار ولایت هستیم، در حالی که با این رویه میان گفتار و رفتارمان تناقض وجود دارد و در مجلس دهم باید این گونه رویه ها را اصلاح کرد.

201/204

کد خبر: 608237

وب گردی

وب گردی