عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی دیار 15 خرداد/از راه اندازی بزرگترین مرکز پرورش ماهی تا  تأسیس مرکز بیماریهای خاص شهید مهتدی

رئیس واحد ورامین – پیشوا و قرچک گفت: به دنبال توسعه آموزش عالی در شهرستان های ورامین ، پیشوا و قرچک هستیم و در خصوص احداث پردیس قرچک اعلام می کنم در صورت مساعدت شهردار محترم قرچک برای واگذاری زمین سه هکتاری پس از یک هفته عملیات ساخت آن آغاز و پس از یک سال آماده بهره برداری خواهیم کرد.

حسینعلی شیبانی در بیان عملکرد واحد ورامین – پیشوا و قرچک گفت : دانشگاه آزاد اسلامی نهادی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تشکیل شد و دستاوردهای این دانشگاه اوراق رنگین و زرین نظام اسلامی در عرصه آموزش عالی کشور محسوب می شود و با قدری تأمل در کارنامه افتخارات و خدمات ارزنده ی دانشگاه آزاد اسلامی هیچ کس نمی‌تواند نقش این دانشگاه را در پیشرفت وارتقاء جامعه نادیده بگیرد.

فارغ التحصیلی 34 هزار دانشجو از واحد ورامین – پیشوا و قرچک

وی افزود : دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا و قرچک درسال 64 در یک ساختمان کوچک وبا 35 دانشجو کار خود را آغاز و امروز با بیش از 100 هزار متر فضای آموزشی و بیش از800 عضو هیأت علمی و کارمند و فعالیت بیش از 150 رشته پذیرای حدود 16 هزار دانشجو است که به عنوان یکی از بزرگترین سرمایه‌های فرهنگی و معنوی این منطقه تلقی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیار 15 خرداد ادامه داد : تاامروز حدود 34 هزار دانشجو از این واحد جامع علمی فارغ التحصیل و حدود70درصد از دانشجویان این واحد دانشگاهی بومی منطقه بوده که این مهم در تمامی مقاطع دغدغه خانواده‌ها را به اندازه قابل توجهی کاهش داده است.

شیبانی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی خاطر نشان کرد : با توجه به تأثیرگذاری مسائل فرهنگی ، این واحد دانشگاهی ضمن دخالت مستقیم دانشجویان در برنامه ریزی و اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی طبق اسناد بالادستی سازمان مرکزی در هشت محور دین و اخلاق، امام و انقلاب، فرهنگ اندیشه و هویت، هنر و ادبیات، نشریات دانشجویی و کانون‌ها، فضای مجازی، فعالیت‌های اجتماعی وگردشگری و مشاوره‌های فرهنگی و دینی ، برنامه‌ریزی و مراسم های منسجم ومتنوعی را برگزار کرده‌ است.

راه اندازی دفاتر ارتباط با صنعت در شهرک های صنعتی وتأسیس شرکت های دانش بنیان

وی ادامه داد : همانگونه که دانشگاهیان در زمان جنگ تحمیلی در کنار رزمندگان و دیگر آحاد مردم نقش آفرینی کردند امروز هم در تمامی حوزه ها خود را پاسخگوی نیاز های جامعه دانسته ودر همین راستا در بحث تولید علم و تجاری سازی آن در تمامی شهرک های صنعتی منطقه دفاتر ارتباط با صنعت راه اندازی کرده‌ایم و قراردادهای پژوهشی نیز دراین بخش برای رفع مشکلات مختلف منطقه منعقد شده است.

حسینعلی شیبانی با برشمردن سیاست های کلان سازمان مرکزی در بخش شرکت های دانش بنیان گفت : دانشگاه آزاد اسلامی واحدورامین – پیشوا و قرچک با توجه به سیاست های علمی وفناوری کشور و خواسته مقام معظم رهبری و نیز تأکیدات سازمان مرکزی ، نسبت به ایجاد شرکت های دانش بنیان اقدامات مؤثری انجام داده و تاکنون دو شرکت دانش بنیان در زمینه نانو و کشاورزی به ثبترسانده و قرارداد های متعدد بازرگانی با بخش خصوصی منعقدکرده است.

راه اندازی بزرگترین مرکز پرورش ماهی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص توسعه مزارع آموزشی و پژوهشی واحد بیان کرد : با پیگیری های صورت گرفته و کارشناسی شده برای طرح های تحقیقاتی و پژوهشی اعضاء هیأت علمی و دانشجویان علاوه بر واحد مرغداری ، گاوداری یک هزار رأسی ،گلخانه ها و زنبور داری ، بزرگترین مرکز تولید و پرورش ماهی های گرمابی در حال راه اندازی است که پیش بینی می شود در هر دوره یک صد تن ماهی تولید خواهد شد.

پایان بدهی های مالی واحد

شیبانی در بخش دیگری از گزارش خود به بحث مالی اشاره کرد و گفت : از روزی که این مسؤلیت خدمت به بنده محول شد این واحد دانشگاهی با بدهی 15 میلیاردی تسهیلات اخذ شده وهم چنین بدهی 5/4 میلیاردی به پیمانکاران مواجه بود و از سال 86 یک واحد زیان ده محسوب میشد اما با برنامه ریزی صورت گرفته و اجرای صرفه جویی ، کاهش هزینه ها و پیگیری درآمدزایی واحد توانستیم علی رغم وجود تورم سالیانه ، بدهی های گذشته را پرداخت و بدون یک ریال اخذ وام مجدد این واحد دانشگاهی را به مرز سود دهی برسانیم.

تأسیس مرکز بیماریهای خاص شهید مهتدی

شیبانی در بخش عملکرد عمرانی اضافه کرد : این واحد جامع دانشگاهی در حوزه عمرانی، دو پروژه عظیم مجموعه ورزشی شهید اردستانی ومسجد امام جعفر صادق(ع) را به اتمام رسانده‌ و از جمله اقدامات مهم عمرانی دیگر بیمارستان یکصد تختخوابی دانشگاه آزاد اسلامی است که یکی از مهم ترین پروژه های عمرانی این واحد دانشگاهی بوده و می تواند خدمات تخصصی مناسبی را به شهروندان دیار 15 خرداد ارائه دهد.

وی در تکمیل صحبتهای خود در خصوص بیمارستان شهید مهتدی گفت : احداث این بیمارستان به منظور ارتقاء سطح پاسخگویی به نیازهای بهداشتی و درمانی منطقه و همچنین تأمین نیازهای آموزشی دانشگاه در فضایی به متراژ 17000 متر مربع در حال اجرا است و تأسیس مرکز بیماری های خاص در این بیمارستان از نکات قابل توجه این مرکز است.

رئیس واحد ورامین – پیشوا و قرچک بیان کرد : تا الان دانشگاه بدون دریافت ریالی کمک از نهاد و سازمانی برای ساخت بیمارستان حدود 12 میلیارد تومان هزینه کرده است و تا پایان فاز دوم پیش بینی می شود 80 میلیارد بودجه نیاز است و لازم می دانم ازمساعدت فرماندار، شهردار و اعضاء شورای اسلامی و زمین شهری پیشوا برای واگذاری زمین بیمارستان مذکور تشکر کنم.

لزوم حمایت مسؤلین قرچک جهت ساخت فضای آموزشی مناسب

رئیس دانشگاه آزاداسلامی در بحث پردیس قرچک تأکید کرد: به دنبال توسعه آموزش عالی در شهرستان های ورامین ، پیشوا و قرچک هستیم و در خصوص احداث پردیس قرچک اعلام می کنم در صورت مساعدت شهردار محترم قرچک برای واگذاری زمین سه هکتاری پس از یک هفته عملیات ساخت آن آغاز و پس از یک سال آماده بهره برداری خواهیم کرد.

شیبانی در پایان ضمن تشکر از همراهی همه اصحاب رسانه و مطبوعات که همواره یار و یاور دانشگاه بودند گفت مسلماً این کارنامه درخشان مرهون زحمات و تلاش‌های تک تک اعضاء خانواده بزرگ دانشگاه بوده که جز با دلسوزی، مشارکت و اهتمام جدی در امور امکان پذیر نبوده است.

20101

کد خبر: 608268

وب گردی

وب گردی