تغییرات در شبکه های سیما از امشب اعمال می شود/حذف شبکه «شما» و «بازار»

تصمیم برای تغییرات در شبکه های سیما از امشب اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از امشب شبکه « بازار» در شبکه «اقتصاد» سیما (شبکه پنج) و شبکه «شما» در شبکه «آموزش» تلفیق می شود و این شبکه ها از دسترس خارج می شوند.

براساس اسن گزارش داوود نعمتی انارکی مدیرکل روابط عمومی سازمان صدا و سیما پیش از این از اعمال تغییراتی در شبکه های سیما خبر داده بود.

به گفته نعمتی تصمیم برای این تغییرات پس از بررسی های دقیق و کارشناسی و نیز نتایج نظرسنجی های مرکز تحقیقات صدا و سیما گرفته شده است و همچنین مشکلات مالی سبب شده به این جمع بندی رسیدیم که برخی تغییرات در شبکه ها ضروری است.

نعمتی دلایل این ادغام را اینگونه بیان کرده است: این ادغام به سه دلیل عمده انجام می شود: اول به دلیل مشکلاتی که در بودجه داریم، دوم بحث مخاطبان شبکه است که در واقع به ارزیابی های سازمان از مخاطبان مربوط می شود و دیگر بحث هویت شبکه ای و اینکه شبکه هایی که مأموریت های مشابه دارند باهم ادغام خواهند شد.

به گفته وی پس از ادغام شبکه بازار در شبکه اقتصاد سیما، و شبکه شما در شبکه آموزش، فضای فرکانسی لازم برای این تبدیل برای شبکه مستند مهیا می شود، با این تبدیل مردم عزیز کشورمان در مناطقی که شبکه های دیجیتال را دریافت می کنند، می توانند شبکه مستند HD را با وضوع تصویر بالا دریافت کنند.

502502

کد خبر: 608303

وب گردی

وب گردی