ندیمی: لاریجانی و عارف در مجلس دهم رو در روی هم قرار نمی گیرند/اصلاح طلبان و اعتدالیون اکثریت مجلس را تشکیل می دهند

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم می گوید: با نبودن حدادعادل در مجلس دهم اصولگرایان دیگر لیدر اساسی ندارند.

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در رابطه با ترکیب سیاسی مجلس دهم خاطرنشان کرد: حدود هفتاد کرسی مجلس در دور دوم انتخابات باقی مانده است اما جمع بندی ها این است که فاصله میان اصولگرایان و اصلاح طلبان نزدیک است.

وی با بیان اینکه دو گروه معتدلین و مستقلین در ترکیب مجلس آینده تعیین کننده و تاثیر گذار خواهند بود، افزود: بیشتر مستقلین نیز متمایل به اعتدالیون و حامیان دولت هستند و احتمال می رود که وجهه حامیان دولت قوی تر شود و هم اصلاح طلبان و هم مستقلین را به سوی خود بکشانند.

ندیمی خاطرنشان کرد: البته با نبودن حدادعادل اصولگرایان دیگر لیدر اساسی ندارند و با مشکل رئیسی جامع الاطراف برای فراکسیون خود در مجلس آینده مواجه خواهند بود.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سئوال که آیا فراکسیون رهروان ولایت(حامیان لاریجانی در مجلس نهم) در مجلس دهم حفظ و تقویت خواهد شد ؟تصریح کرد: قطعا آقای لاریجانی برای مجلس دهم برنامه دارد و الان هم برنامه های وی قابل درک است.

وی ادامه داد: لاریجانی می تواند جزء گزینه محتمل دو گروه برای فراکسیون و ریاست مجلس آینده باشد به این معنا که اصلاح طلبان، معتدلین و مستقلین از یک سو و بخشی از اصولگرایان نیز از سوی دیگر ممکن است از وی حمایت کنند.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس نهم در خصوص ترکیب فراکسیون‌های مجلس آتی تاکید کرد: به نظرم از حیث ترکیب سیاسی فراکسیون هاٰ تجربه مجلس ششم تکرار می شود. همان طور که در مجلس ششم اصلاح طلبان اکثریت مجلس را در اختیار داشتند اما با کمک اصولگرایان از میان آقایان کروبی و میردامادی، آقای کروبی به ریاست مجلس رسید، در حال حاضر نیز احتمال دارد که نمایندگان مجلس دهم از میان لاریجانی و فرد دیگری، لاریجانی را ترجیح دهند.

وی با تصریح در مجلس دهم فراکسیون اصلاح طلبان، اصولگرایان و معتدلین و مستقلین خواهیم داشت افزود: با این تفاوت که مستقلین و معتدلین به اصلاح طلبان نزدیک ترند.

وی خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی در انتخابات هیئت رئیسه مجلس در صورتی که از سوی اصولگراها احساس خطر شود، توان این را دارد که رای اصلاح طلبان و معتدلین را جذب کندٰ مگر اینکه آقای عارف و لاریجانی بخواهند با یکدیگر رقابت کنند که البته بسیار بعید است این اتفاق بیفتد و آن ها رو بروی هم قرار گیرند.

ندیمی در پایان در پاسخ به این سئوال که فراکسیون اکثریت مجلس دهم از آنِ کدام جریان سیاسی خواهد بود؟ این ترکیب را هفتاد نماینده ای که در دور دوم انتخاب می شوند تعیین می کنند اما فکر می کنم که معتدلین و اصلاح طلبان فراکسیون اکثریت را تشکیل دهند.

201/204

کد خبر: 608336

وب گردی

وب گردی