بشار جعفری: حفظ تمامیت ارضی سوریه پایه مذاکرات است

رییس هیأت مذاکره‌کننده دولت دمشق در مذاکرات ژنو اعلام کرد، توجه به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی سوریه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش ایسکانیوز، بشار جعفری، رییس هیات‌مذاکره کننده دولت دمشق در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک ضمن تاکید بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی سوریه گفت که راهکار مبتنی بر تقسیم این کشور نمی‌تواند منتهی به نتیجه مطلوب شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما نظرات خود را به استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرده‌ایم که این نظرات را اصول اساسی سازش سیاسی می‌دانیم.

وی گفت:‌ موارد پیشنهاد شده به دی میستورا بازتابی از عقایدی است که همه در سوریه بدان قائل هستند. به عنوان مثال این اصول شامل توجه به تمامیت ارضی و استقلال سیاسی سوریه می‌شود.

جعفری در بخش دیگری از این گفت‌وگو اعلام کرد، محمد علوش که به عنوان مذاکره‌کننده ارشد در مذاکرات با دمشق حاضر شده اظهاراتی تحریک‌آمیز و غیرمسئولانه در جریان گفت‌وگوها مطرح می‌کند.

وی ادامه داد:‌ یکی از مشکلات در جریان مذاکرات نظارت و کنترل اظهارنظرهای غیرمسئولانه است که از این سو و آن سو به گوش می‌رسد.

این مقام سوری گفت: ما از دی میستورا می‌خواهیم مکانیزمی برای کنترل و نظارت بر اظهارنظرهای غیرمسئولانه تدوین شود.

نماینده دولت دمشق در مذاکرات ژنو همچنین گفت: در حال حاضر هنوز هیچ لیست کاملی از شرکت‌کنندگان در این مذاکرات منتشر نشده است.

وی گفت: مساله مهمی که درباره شکل مذاکرات مطرح بوده، این است که لیست کاملی از شرکت‌کنندگان در آن وجود داشته باشد اما ما این لیست را با گذشت چند روز از حضورمان در ژنو هنوز در اختیار نداریم.

این مقام سوری همچنین گفت که بدون ایجاد فرمتی مناسب و مشخص برای مذاکرات امکان پیش‌برد گفت‌وگوها و پرداختن به چالش‌های جدی وجود ندارد.

301301

کد خبر: 608407

وب گردی

وب گردی