B_17_2074x1382_25f1807d-f1af-425b-b710-e51a675bf015[1]


رییس هیات ورزشهای همگانی آذربایجانشرقی از برگزاری همایش بزرگ عمومی و همگانی ورزش صبحگاهی بمناسبت هفته جوان در استادیوم تختی تبریز خبر داد.


رسول صادقی در این خصوص گفت: این همایش روز یکشنبه 18 خرداد ساعت 7 صبح در استادیوم تختی با حضور بانوان و آقایان با همکاری سازمان ورزش شهرداری تبریز ، اداره کل ورزش و جوانان استان و اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز برگزار می شود و به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهداء خواهد شد.


هدف از این اقدام ترویج ورزش همگانی است و مسولان برگزار کننده بر این باورند که با پرداختن به ورزش همگانی باید به رفتار اجتماعی تبدیل شود.


صادقی تغییر در رفتار افراد نسبت به رو آوردن به ورزش ھمگانی را تغییر درنگرش آنها نسبت به این موضوع عنوان کرد و گفت : دانش افزایی، ایجاد دید مثبت، تبدیل کردن به رفتار فردی و در نھایت رسیدن به رفتار اجتماعی مطلوب مهم ترین اولویت گسترش ورزش ھمگانی در استان است که از اهداف برگزاری این همایش است.


به اعتقاد صادقی اولین گام در تغییرافراد جامعه تغییر در نگرش است که این با آگاهی دادن و دانش افزایی میسر خواھد شد و این همایض به طورکلی با هدف دانش افزایی، ایجاد دید مثبت، تبدیل کردن به رفتار فردی و در نهایت رسیدن به رفتار اجتماعی مطلوب مهم ترین اولویت گسترش ورزش ھمگانی و برگزاری این همایش هستند.


رییس هیات ورزشهای همگانی آذربایجانشرقی  معتقد است : ورزش ھمگانی از مقولات مهم و مورد تاکید مقام معظم رھبری است که مغفول مانده و ھنوز ھم به عنوان یک فریضه واجب به آن پرداخته نشده است، اما با فرهنگ سازي، آموزش، تقویت زیرساخت هاي ورزشی و تشویق مردم به ورزش و حرکات منظم بدنی نیازمند می توان آن را گسترش داد که نیاز مند تعامل ادارات و مدیریت هاي استانی است، همچنین همچنین ھمکاری مشترک شهرداری ، صدا و سیما و وزارت بهداشت و درمان به منظور ارائه پیام ھای آموزشی سلامت محور را خواستار شد .


و ی با به چالش کشیدن ورزش حرفه ای افزود: کم تحرکی و عدم توجه به ورزش ھمگانی در میان افراد جامعه، از چالش ھای بزرگ حوزه سلامت محسوب می شود و در حال حاضر به ورزش حرفه ای بیشتر پرداخته می شود که خروجی آن ھم مشخص است و قابل افتخار نیست و اخلاق حرفه ای در آن رعایت نمی شود و: آموزش و پرورش و رسانه ها با اطلاع رسانی و آموزش نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ گسترش ورزش هاي همگانی دارند.


صادقی در ادامه تصریح کرد : در سال 92 در بخش توسعه ورزش همگانی همایشهای متعدد و در سطح کیفی قابل قبول و با مشارکت پرشور مردم و آحاد جامعه با همکاری ارگانها برگزار شده که در سال 93 این روند به سرعت بیشتر ادامه خواهد داشت.


رییس هیات ورزشهای همگانی آذربایجانشرقی در مورد کارهایی ککه تا کنون انجام شده است گفت : بر توسعه ورزش همگانی در پارکها و ایستگاههای صبحگاهی توجه داریم و پیش بینی می شود حضور پرشور مردم در همايش های بزرگ پياده روي خانوادگي، نشان از اهميت ورزش در زندگي مردم داشته باشد. چون تاثیراتی نظیر افزايش اعتماد به نفس، ارتقاء وضعيت روحي و رواني شهروندان در گرو توجه ويژه به ورزش به ويژه ورزش هاي همگاني است.


وی در پایان گفت : افزایش سرانه سلامت و کمتر شدن هزینه درمان بخشی از اھدافی است که می توان با توجه بیشتر به ورزش همگانی به آن دست پیدا کرد و اگر شعار ورزش برای همه و همه جا و در ھر زمان سرلوحه افراد جامعه قرار بگیرد به اهداف مهمی خواهیم رسید و  در این راه مشارکت شهرداری و صدا و سیما می تواند راھگشای باشد.

کد خبر: 6108

وب گردی

وب گردی