معرفی تمام جاذبه‌های شهرستانهای ایران در بهار 95 / مردم از هویت راهنمایان گردشگری بی‌خبرند

معاون گردشگری میراث فرهنگی در برنامه "نقش راهنمایان گردشگری" از معرفی تمام جاذبه‌های شهرستانهای ایران در بهار ۹۵ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، رئیس و بازرس راهنمایان جامعه ایرانگردی و جهانگردی در این برنامه گفت: مردم اصلاً شغل راهنمایان گردشگری را نمی‌شناسند.

مرتضی رحمانی موحد,معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه نقش تعیین کننده راهنمایان گردشگری در صنعت گردشگری که با موضوع وضعیت گردشگری در ایام عید برگزار شد، افزود: وقتی کارها روی نظم خودش باشد، ما نیز می‌توانیم برنامه‌های‌مان را به خوبی تدوین کنیم.

رحمانی موحد با اشاره به ایام نوروز گفت: از آذرماه دستور العمل ساماندهی نوروز 95 را ابلاغ کردیم و تقریباً تمام دستگاه‌های کشور و همه فعالین این حوزه خودشان را برای طرح نوروزی آماده کردند. این طرح از دیروز (25 اسفند) با نمایش عمومی امکانات خدمات ترافیک سفر 95 شروع شد.

او مسئولیت اطلاع رسانی را متوجه سازمان مطبوع خود دانست و افزود: امسال موفق شدیم در جریان نمایشگاه نهم گردشگری دو کتابچه در مورد تورهای یازده استان کشور را معرفی کنیم. این دو کتابچه بیش از 150 مسیر و برنامه را از یک تا چهار روز معرفی می‌کنند و هموطنان می‌توانند از امکانات استان‌های همجوار استفاده کنند.

رحمانی موحد، تهران را با ترافیک و پر رفت و آمد معرفی کرد و در عین حال گفت: دیدنی‌ها و جاذبه‌های تهران برای خود پایتخت نشین‌ها نیز مشخص نبوده ولی این امکان در نوروز فراهم است که در تهران و سایر استان‌ها اهالی مناطق مختلف بتوانند از زیبایی‌ها و جاذبه‌های پیرامون و نزدیک به خودشان نیز استفاده کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: بر اساس وظایف حاکمیتی‌مان بحث هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده داریم. ما کارهایی گوناگونی را با همکاری انجمن‌ها انجام دادیم.

رحمانی موحد امکانات برای مسافرین را به روز دانست و ادامه داد: ما از یازده استان رونمایی کرده ایم و انشا الله تا اوایل سال 95 و قبل از پایان یافتن بهار همه جاذبه‌های شهرستان‌ها معرفی می‌شود.

مردم از هویت راهنمایان گردشگری بی‌خبرند

در ادامه این برنامه رادیویی؛ عباس پیرمرادیان - رئیس و بازرس راهنمایان جامعه ایرانگردی و جهانگردی به نقش تعیین کننده راهنمایان گردشگری در صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: این نقش در میان مردم مغفول مانده است. راهنمای گردشگری به صورت عام یعنی آن فردی که مثلاً در تخت جمشید تمام جزئیات را برای ایرانیان به زبان فارسی توضیح می‌دهد.

رئیس و بازرس راهنمایان جامعه ایرانگردی و جهانگردی ادامه داد: در سایت‌های مختلف شنیده ام از ایرانیانی که می‌آیند و می‌خواهند توضیح بشنوند ولی در اصل گویا نمی‌دانند باید راهنما بگیرند و شاید هم ندانند که شخص راهنمایی اصلاً وجود دارد. مردم در سفرهای نوروزی راهنمایانی هستند که با پختگی کامل در همه جای ایران حضور دارند.

20106

کد خبر: 618605

وب گردی

وب گردی