یاور سفرهای نوروزی/معرفی ۵ اپلیکیشن برای مسیریابی در سفر

مسیریابی یکی از دغدغه‌های مسافرین و گردشگرانی است که همواره دوست دارند به مکان‌های ناشناخته سفر کنند. پیش‌ازاین با حمل نقشه‌های کاغذی حجیم و جاگیر، بر دشواری سفر خود می‌افزودیم؛ اما هم‌اکنون اپلیکیشن‌های روی گوشی‌ها و تبلت‌ها، این دغدغه را کاملا برطرف کرده‌اند.

امروز به بررسی چند اپلیکیشن مسیریابی پرکاربرد می‌پردازیم؛ اپلیکیشن‌هایی که به شما در پیدا کردن مسیرها و حتی ایستگاه‌های سوخت‌رسانی کمک خواهند کرد. با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

پمپ‌بنزین‌ یاب و آی‌بنزین

اگر یک بار در سفرهای گذشته‌تان، در شهری ناآشنا بنزین تمام کرده باشید، قطعا ارزش این نوع اپلیکیشن‌ها را خوب می‌دانید. اپلیکیشن پمپ‌بنزین یاب که نرم‌افزار اختصاصی شرکت پخش فراورده‌های نفتی است، با پوشش‌دهی مناطق مختلف کشور، به رانندگان و گردشگران کمک می‌کند که ایستگاه‌های پمپ بنزین، CNG و LPG و حتی نفت گاز را به‌راحتی پیدا کنند.

این اپلیکیشن به کمک GPS، به‌طور خودکار موقعیت جغرافیایی شما را شناسایی کرده و با لیست کردن ایستگاه‌های سوخت‌رسانی، به شما در یافتن موقعیت مناسب کمک می‌کند. این اپلیکیشن با استفاده از امکان مسیریابی و با ارایه‌ی نقشه‌ی راه ایستگاه‌های مختلف، به شما کمک می‌کند فاصله‌های خطی و واقعی پمپ‌بنزین‌ها را نسبت به موقعیت خود شناسایی کرده و نزدیک‌ترین محل را انتخاب کنید.

این اپلیکیشن هم‌اکنون استان‌های زیر را در محدوده‌ی داخلی، تحت پوشش قرار داده است:

آبادان، آذربایجان شرقی، اراک، اردبیل، ارومیه، اصفهان، البرز، اهواز، ایلام، بوشهر، تربت حیدریه، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زاهدان، زنجان، ساری، سبزوار، شاهرود، فارس، قزوین، قم، لرستان، میاندوآب، هرمزگان، همدان، چابهار، چالوس، چهارمحال و بختیاری، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان و یزد

درصورتی‌که به دنبال یک اپلیکیشن جایگزین برای پمپ‌بنزین یاب هستید، بد نیست که iBenzin را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن هم به شما کمک می‌کند که نزدیک‌ترین پمپ بنزین را نسبت به موقعیت خود یافته و از طریق نقشه، مسیر را دنبال کنید.

سایجیک (Sygic)

اگر در برنامه‌های مسیریابی جستجویی انجام دهید، قطعا به متفاوت بودن اپلیکیشن Sygic پی خواهید برد. این اپلیکیشن برای هر سه سیستم عامل اندروید، iOS و ویندوز در دسترس است. اگر سفر شما نهایتا ۷ روزه است، می‌توانید به‌طور رایگان از این اپلیکیشن بهره‌مند شوید؛ در غیر اینصورت باید از طریق وب‌سایت مربوطه، نسبت به خرید نسخه‌ی کامل Sygic اقدام کنید.

این اپلیکیشن به‌طور آنلاین و آفلاین به کاربران سرویس‌‌دهی می‌کند و چنان با دقت کامل فاصله‌ها را محاسبه می‌کند که می‌توانید به قدم‌شمار آن هم اعتماد کنید. با استفاده از قطب‌نمای این اپلیکیشن می‌توانید جهت‌ها را به‌راحتی شناسایی کنید.

گوگل مپس (Google Maps)

این روزها بسیاری از دارندگان گوشی‌‌ها و تبلت‌ها از برنامه‌ی «گوگل مپس» (Google Maps) برای جهت‌یابی و تعیین مسیر به‌طور مرتب و روزانه استفاده می‌کنند. این موضوع کاملا طبیعی است؛ چراکه این نقشه بهترین ابزار در دسترس برای کاربران اندروید و iOS است. نقشه‌ی گوگل هر روز بهتر و بهتر می‌شود و بسیاری از کاربران نمی‌دانند که تعداد زیادی ویژگی پیشرفته و میان‌بر در این برنامه وجود دارد.

مدت‌هاست که شرکت گوگل امکان نمایش ترافیک را به کاربران گوگل مپس داده تا بتوانند ترافیک لحظه‌ای خیابان‌های شهرشان را ببینند. اما برای ما ایرانی‌ها این امکان وجود نداشت. تا این‌که از چند ماه پیش این قابلیت برای پایتخت‌نشینان و ساکنین برخی دیگر از شهر‌های ایران فراهم شد.

گوگل مپس در آخرین بروزرسانی‌اش، در کنار جستجوی آنلاین، امکان جستجوی آفلاین را در اختیار کاربران در سراسر دنیا قرار داده است.

هیر مپس (HERE Maps)

با اینکه بخش گوشی‌های موبایل نوکیا به وسیله‌ی مایکروسافت خریداری شده، ولی هنوز این شرکت سرویس‌های متعددی را ارایه می‌دهد که سرویس‌های مکان‌یابی و ناوبری، جزو محبوب‌ترین آن‌ها محسوب می‌شوند. این سرویس‌ها در قالب برنامه‌ای تحت عنوان «هییر» (HERE) عرضه شده‌اند.

این برنامه رایگان و بدون هیچ‌گونه تبلیغات داخلی است و با دانلود نقشه‌ی کشور مورد نظر، می‌توان بدون نیاز به اینترنت از این برنامه استفاده کرد. نقشه‌ی کامل ایران در این برنامه با حجمی در حدود ۱۵۰ مگابایت قابل دانلود است.

مسیریاب و آدرس‌یاب

اگر هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های مسیریابی بالا شما را راضی نمی‌کنند و به دنبال یک اپلیکیشن تماما فارسی هستید، بد نیست اپلیکیشن مسیریاب و آدرس‌یاب (رهاد) را هم امتحان کنید. این اپلیکیشن تقریبا مشابه گوگل مپس عمل می‌کند با این تفاوت که در قسمت مسیریابی همه‌ی راهنمایی‌ها را به زبان فارسی انجام می‌دهد.

امکان دانلود نقشه‌ها و ذخیره‌سازی مسیرها هم در این اپلیکیشن وجود دارد. این اپلیکیشن با گرفتن آدرس از شما، مسیر را در نقشه به شما نشان خواهد داد. از امکانات این اپلیکیشن ذخیره‌ی آدرس‌ها و مکان‌های شخصی شما برای مراجعات بعدی است.

منبع: دیجی کالا

20101

کد خبر: 618855

وب گردی

وب گردی