امیرعبداللهیان: یمن نیازمند  تشویق همه طرف های منطقه ای به راه حل گفت وگو برای برون رفت از بحران جاری است

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه در تماس تلفنی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن گفت: حل بحران یمن در گرو راهکار سیاسی، گفت وگوی طرف های یمنی با همدیگر و تشویق همه طرف های منطقه ای به راه حل گفت وگو برای برون رفت از بحران جاری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده ویژه دبیرکل در امور یمن و حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه آخرین تحولات یمن را مورد ارزیابی و گفت وگو قرار دادند.


اسماعیل الشیخ در این تماس با سازنده خواندن رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل سیاسی بحران یمن آخرین تلاش ها و انجام هماهنگی های لازم برای از سرگیری گفت وگوها بین گروه های یمنی را تشریح کرد و بار دیگر خواهان کمک همه طرف های داخلی و خارجی موثر در یمن جهت حل و فصل مسالمت آمیز بحران این کشور شد.


وی با اشاره به شرایطی که مردم یمن پس از جنگ با آن رو به رو شده اند ابراز امیدواری کرد با تلاش برای برقراری آتش بس شرایط لازم برای به ثمر رسیدن گفت وگوها و ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم یمن فراهم شود.


معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه نیز با استقبال ازتلاش های نماینده دبیرکل در خصوص انجام گفت وگوهای سیاسی بین گروه های یمنی گفت: رویکرد اصولی جمهوری اسلامی ایران توقف جنگ و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو بوده و از هرگونه تلاش در این زمینه حمایت می کند.

203/201

کد خبر: 618930

وب گردی

وب گردی