پرتردد ترین محور ها؛ سمنان-مشهد،محورهای گیلان، مازندران و قزوین

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: علی‌رغم کاهش در تعطیلات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، آنچه ما را نگران می‌کند افزایش واژگونی‌ها است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سردار موسی امیری، امروز سه‌شنبه سوم فروردین در جمع خبرنگاران در شیراز، گفت: در آخرین مورد واژگونی که ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد امروز رخ داد، یک‌دستگاه اتوبوس که از ایذه حرکت کرده بود در محور شاهین شهر به کاشان واژگون شد.

او با بیان اینکه علت واژگونی، لغزندگی سطح جاده و بی احتیاطی راننده بوده است، افزود: در این حادثه یک دختر 9 ساله فوت کرد و جمعی از هموطنان مصدوم شدند.

امیری با یادآوری اینکه علت واژگونی‌ها، عبور از سرعت مطمئنه، خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان و بی‌توجهی به هشدارها و در نهایت لغزندگی سطح جاده‌های کشور است، گفت: پرترددترین محورهای کشور، محور استان سمنان به سمت مشهد و تمام محورهای منتهی به گیلان، مازندران و قزوین بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در اکثر نقاط کشور شاهد بارندگی هستیم که این بارندگی در بیشتر محورها به شکل باران و در نقاط شمالی و مرتفع کشور، به شکل برف نازل شده است.

امیری اضافه کرد: صبح امروز و به‌دلیل بارش برف، همکاران مجبور شدند برای ساعتی محور کرج چالوس را مسدود کنند تا هماهنگی‌های بیشتری بین دستگاه‌های تامین کننده امنیت تردد فراهم شود.

او با یادآوری اینکه بیشترین حوادث در محورهای پرتردد کشور حادث شده است،‌ گفت: براساس فرمایش فرماندهی محترم ناجا تا روز دوشنبه دوم فروردین شاهد کاهش 10 درصدی در میانگین آمار تصادفات جاده‌ای کشور بوده‌ایم.

امیری تاکید کرد: با توجه به اینکه روز دوشنبه نیز این روند کاهشی ادامه داشته لذا امیدواریم در نهایت شاهد کاهش قابل توجه حوادث جاده‌ای باشیم.

20106

کد خبر: 619018

وب گردی

وب گردی