آیت­ الله هاشمی رفسنجانی: سرمایه ما، دانشجویان و استادان هستند/دانشگاه آزاد اسلامی واقعیتی بود که مردم ایران به آن نیاز داشتند

آیت­ الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح ساختمان آموزش واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی کیش، با ابراز رضایت از روند ساخت ساختمان آموزش و محل احداث آن در کنار ساحل مرجانی جزیره کیش، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واقعیتی بود که مردم ایران به آن نیاز داشتند که اگر نبود جوانان ما یا باید به خارج می رفتند و یا در حد دیپلم باقی بمانند که در هر دوصورت خوب نبود.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر مردمی بودن این دانشگاه گفت: تا چند سال پیش به توسعه کمی می گذشت و الان به توسعه کیفی فکر می کنیم و الان در همه رشته های پیشرفته در این دانشگاه تحصیل و تدریس می شود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تاکید بر برنامه دانشگاه برای نزدیک شدن به استاندارد های جهانی، گفت: مزیت این دانشگاه این است که در سراسر کشور پراکنده شده و تحصیلات عالیه را برای مردم همه روستاها و شهرها، مخصوصا دختران امکان پذیر شد.

او افزود: اینکه همه مردم بتوانند تا مقاطع عالیه در شهرهای خود تحصیل کنند، امتیاز ایران است و اخیرا در انگلیس تصمیم گرفتند که چنین کاری کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با برشمردن امتیازات جزایر ایرانی در خلیج فارس، به خصوص جزایر کیش و قشم، گفت: الان جزایر ما دانشگاهی دارند که فرزندان آن جزیره تحصیل کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر نقش تحصیل بر رشد علمی و اجتماعی و فرهنگی خانواده ها، گفت: خدا را شکر می کنیم که امام عزیز با یک میلیون با برکت ، راه را باز کردند و امروز بزرگترین دانشگاه حضوری دنیاست.

او درباره گستردگی حضور واحدهای دانشگاه آزاد در سراسر کشور گفت: دکتر روحانی اخیرا در شورای عالی انقلاب فرهنگی آمایش سرزمینی دانشگاه های کشور را مطرح کردند و برای این کار 10 نفر رای دادند که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند حداقل 50 درصد بار آموزش عالی دولت را بر دوش بگیرد.

وی با اشاره به زیر سازی های دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور گفت: فرزند این دانشگاه سازمان سماست که با 600 مدرسه در سراسر کشور مقدمه کار برای توسعه علمی و آموزشی است.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: افتخار اول این دانشگاه برای مردم است که هم کشور را توسعه می دهند و هم سطح سواد مردم را بالا می برد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امکانات علمی، آزمایشگاهی و کارگاهی این دانشگاه گفت: امروز آزمایشگاه های دانشگاه آزاد در خدمت کل کشور است و ساها با 7500 آزمایشگاه و 3500 کارگاه نیازهای علمی کشور را تامین می کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره تقاضای مسئولین کشورهای مختلف جهان که به ایران سفر می کنند، یکی از خواسته های آنها دفتری از دانشگاه آزاد برای تاسیس شعبه این دانشگاه در کشور متبوع خودشان است که ، در روسیه اولین واحد را تاسیس کردیم. اتریش پیگیری می کند که دفتری از این دانشگاه داشته باشد و در انگلستان هم که از قبل واحد آکسفورد فعال بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه های علمی امروز و آینده کشور خواند و گفت: باید زمینه های ارتقای علمی فرزندان این سرزمین فراهم شود و فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی در همین راستاست.

او درباره برنامه سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص اختصاص زمین به دانشگاه های مهم کشور در جهت تاسیس واحد بین الملل ، گفت: خوشحالم که مقدمات کار در واحد بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی آماده شده و همین ساختمانی که امروز از آن بازدید کردیم، در خرداد ماه با تکمیل همه قسمت ها در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در خصوص سابقه تاسیس بیمارستانی با عنوان هسته ای در کیش، گفت: در زمان دولت من شروع به ساخت شده بود و دلم می سوزد که هنوز مردم کیش و مسافران در انتظار ساخت آن هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی عنوان هسته ای برای این بیمارستان را به خاطر شیوه ساخت سلولی مانند آن دانست و گفت: قرار بود فاز به فاز قسمت های مختلف ساخته و به قسمت اصلی بیمارستان اضافه شود.

ایشان ظرفیت ایران برای پیشرفت در علوم پزشکی را بسیار ارزشمند خواند و گفت: علاوه برجذب بیماران کشورهای منطقه که برای درمان به ایران می آیند ، ساخت یک بیمارستان مجهز مکمل تقویت گردشگری در این جزیره زیبا خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی به سوابق تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جزیره خارک و راه اندازی رشته مربوط به کشتی و کشتی رانی اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان آن واحد دانشگاهی تمام نیازهای کشور را تامین می کند و دیگر از کاپیتان های خارجی برای ملوانی ، راه اندازی و تعمیر کشتی ها بی نیاز شده ایم.

او با تشکر از مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی واحد جزیره کیش، گفت: با حسن سلیقه ساختمانی ساختند که علاوه بر محیطی ارزشمند برای تحصیل ، چشم انداز مناسبی هم در کنار خلیج فارس دارد و این آبروی نظام اسلامی در این قسمت از کشور است.

در آغاز این دیدار دکتر شریف نیا، رئیس واحد بین الملل دانشگاه آزاد کیش و مهندس محسن هاشمی، معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این دانشگاه ارائه کردند.

لازم به یادآوری است که آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از بهره برداری از لوح یادبود بنا و کشت نمادین نهال نخل در حیاط دانشگاه ، از قسمت های مختلف ساختمان آن بازدید کردند.

20101

کد خبر: 619055

وب گردی

وب گردی