پذیرایی ازمسافران نوروزی در ورودی های اردبیل با نان و آش دوغ رایگان

شهردار اردبیل گفت: مسافران نوروزی در کمپ های چهار ورودی شهر اردبیل راهنمایی شده و نان سنتی و آش دوغ رایگان دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر حمید لطف اللهیان ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از ستاد اجرایی خدمات سفر اردبیل گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی کمپ های راهنمای مسافر برای اولین بار در شهر اردبیل دایر شده است.

او با اشاره به استقبال از اولین مسافران نوروزی شهر اردبیل در ورودی‌های شهر افزود: وظیفه کمپ ها راهنمایی مسافران و ارائه نقشه و بروشورهای معرفی استان است و علاوه بر این جهت استقبال از مسافران نان سنتی و محلی و آش دوغ محلی توزیع می شود.

شهردار اردبیل با تاکید به آماده‌سازی شهر اردبیل برای استقبال از مسافران نوروزی گفت: در قالب دو طرح کلی تنظیفات شهری و انضباط شهری اضافه کرد: بر همین اساس در طرح انضباط شهری دست‌فروشان شهر در آستانه تعطیلات ساماندهی شدند.

لطف اللهیان با اشاره به ساماندهی بیش از1000 نفر دست‌فروش در این ایام اضافه کرد: ساماندهی دست‌فروشان در بازارچه بعث موجب شد که ترافیک سطح شهری در آستانه عید به حداقل برسد.

او گفت: علاوه بر این طرح خانه‌تکانی شهری در تمامی مناطق شهرداری اجرا شد و تمامی معابر رفت‌وروب و پاک‌سازی و برای ورود مسافران آماده‌سازی شد.

به گفته شهردار اردبیل به منظور معرفی جاذبه‌های فرهنگی استان جشن استقبال از بهار با معرفی آداب و سنت‌های نوروز برگزار شد و در جنب آن اولین جشنواره هفت سین نوروزی را با مشارکت بیش از ۳۰ نفر از بانوان اردبیلی برگزار شد.

لطف اللهیان با اشاره به برگزاری آیین نواوستی از رسوم کهن اردبیل گفت: شهرداری با رویکرد فرهنگی به دنبال معرفی آداب و سنن و فرهنگ‌های بومی محلی استان است.

او به راه‌اندازی تورهای اردبیل گردی نیز اشاره کرد و گفت: تورهای اردبیل گردی با هدف معرفی جاذبه‌های شاخص گردشگری اردبیل راه‌اندازی شده و به صورت رایگان در اختیار گردشگران نوروزی این شهر است.

105105

کد خبر: 619129

وب گردی

وب گردی