رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر: سعی می‌کنیم به نرخ 10درصد دانشجوی خارجی برسیم

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از افزایش تعاملات بین‌المللی این دانشگاه با دانشگاه‌های آلمان و فرانسه خبر داد و ابراز امیدواری کرد این تعاملات به زودی عملیاتی‌تر شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آنا، دکتر سید احمد معتمدی، گفت: دانشگاه صنعتی امیر کبیر در برنامه درازمدت خود می‌خواهد تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه را به 10درصد برساند و امیدواریم در برنامه پنج ساله آینده دانشگاه بتوانیم به این هدف برسیم. در سال 94 رشد بیش از صددرصدی در جذب دانشجویان خارجی داشتیم ولی هنوز کافی نیست.

او ادامه داد: در حال حاضر حدود 150 دانشجوی خارجی داریم و برنامه ما افزایش این تعداد به هزار دانشجو است و با روندی که داشتیم امیدواریم بتوانیم به این هدف برسیم. ما با برنامه فعلی دانشگاه می‌توانیم هر ساله تعداد 150 تا 200 نفر را به جمع دانشجویان خارجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کنیم.

معتمدی در مورد اعزام دانشجویان به خارج گفت: اعزام دانشجو به خارج جزو وظایف و قوانین ما نیست، اما با دانشگاه‌های خارجی فعالیت مشترک داریم و در حال توسعه آن نیز هسیتم. سعی ما بر آن است تا براساس قانون دانشگاه، دانشجویان دکتری بیشتری را برای فرصت‌های مطالعاتی کوتاه‌مدت 6 ماهه و یک ساله به خارج از کشور اعزام کنیم.

او گفت: بیشترین ارتباط ما با کشورهای اروپایی و از جمله آلمان و فرانسه است چون این کشورها دانشگاه‌های بسیار معتبر و بزرگی دارند، همچنین با کشور ایتالیا نیز به تازگی همکاری‌هایی را آغاز کرده‌ایم. همه این فعالیت‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حد عملیاتی است و امیدواریم به زودی بتوانیم دوره‌های مشترک علمی را با دانشگاه‌های این کشورها برگزار کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بودجه دانشگاه رشد بالایی نداشته و نمی‌تواند برای همه برنامه‌های مدنظر ما جوابگو باشد اما باز هم نسبت به مشکلاتی که دولت در حال حاضر دارد می‌توان گفت توجه خوبی به دانشگاه‌ها داشته ولی از نظر نیازهای دانشگاه این بودجه هنوز هم نمی‌تواند جوابگو باشد.

20104

کد خبر: 619177

وب گردی

وب گردی